Behovet att berätta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir jag.

Jag går hos psykolog. Jag går på behandling.
Men det är som om det inte går hela vägen in i kärnproblemet. Eftersom jag inte riktigt vet vad det är. Kanske inte vågar veta.

Höll på bygga upp den där vedervärdiga ilskan inom mig tidigare idag. Nånstans måste den ta vägen. Ångestanfall. Panik. Ängslan. Hat.

Fick ur mig att jag varit otrogen nyligen. Berättade precis så som det var. Att jag är en jävla skit och det var inte alls planerat.
Känns ännu värre nu eftersom jag får träffa andra om jag fått ett ok först. Så varför i hela världen ens göra så? Det är som om jag omedvetet bara MÅSTE förstöra :confused:

Ilskan har lagt sig. Behövde få ur mig detta.
Hoppas psykologen kan hjälpa mig att vända på detta. Men det är långt kvar tills nästa möte.

Partner är alldeles för bra för mig. Han har än en gång förlåtit mig.
 

Lite har jag fått gjort iaf. Så det är bra.
Hörde av mig till M fast jag hade bestämt mig för att inte göra det.
Skriver alltid först för vet inte om han har möjlighet att prata eller inte.
Vi skrev lite och han hade lite tufft med sjukdom i familjen.
Jag frågade lite om det och såg att han hade läst. Inget svar. Så jag skrev att han inte behöver svara och att han skulle försöka ha det bra.
Inget svar.
Åhhhh jag vet inte om jag fixar detta :arghh:
Tydligare kan det inte bli. Han vill inte veta av mig 😞

Jag har finaste partner, fina vänner och andra vad fan ska jag ens med M till :rage:
Måste till stallet nu.
 
Tränar på tre bra saker jag gjort bra. Borde vara nöjd över en nykter dag och gjort sånt jag tycker är skittråkigt utan att dricka.
Men jag känner mest blaha.
Oavsett ska jag satsa på en nykter vecka. Vill verkligen det!
Jag vet att jag sagt det x antal gånger och brutit samma löfte x antal gånger så 🙄
Men jag ger inte upp! En dag redan avklarad så nu är det bara 6 kvar.

Och jag var faktiskt nykter på trippen vi gjorde. Drack senast natten mot lördag. Så vad räknas detta som? Dag 2 som nykter tror jag. 2,5 dag.
 
Senast ändrad:
Ok. Jag känner mig mer peppad och fått bra input idag vad gäller skolan. Bara några få grejer kvar nu :nailbiting:

Funderar på att släppa M helt. Tyvärr ändå men mina känslor lever sitt eget liv.
Inte ett ljud från honom så skickade en bild med bara underkläder på och då minsann var han snabb med att svara 🙄
Jag stör mig på mig själv. Att jag är så här.
 
Ok. Jag känner mig mer peppad och fått bra input idag vad gäller skolan. Bara några få grejer kvar nu :nailbiting:

Funderar på att släppa M helt. Tyvärr ändå men mina känslor lever sitt eget liv.
Inte ett ljud från honom så skickade en bild med bara underkläder på och då minsann var han snabb med att svara 🙄
Jag stör mig på mig själv. Att jag är så här.
Hans förväntan på er kontakt är att det är bara det fysiska. Jag känner igen mig jättemycket i hur du beskriver känslan från en för mig destruktiv kk-relation jag hade för många år sedan, och just den känslan var anledningen till att jag avslutade den kontakten. Jag skulle råda dig att göra detsamma, inte för att det är fel på dig, utan för att det blir destruktivt att vilja ha mer från emotionellt otillgängliga män.
 
Hans förväntan på er kontakt är att det är bara det fysiska. Jag känner igen mig jättemycket i hur du beskriver känslan från en för mig destruktiv kk-relation jag hade för många år sedan, och just den känslan var anledningen till att jag avslutade den kontakten. Jag skulle råda dig att göra detsamma, inte för att det är fel på dig, utan för att det blir destruktivt att vilja ha mer från emotionellt otillgängliga män.
Min plan är annars att försöka fokusera på F istället så förhoppningsvis blir inte M lika mycket i mitt medvetande då.
F är egentligen en mycket bättre person. Snällare. Pålitligare, fin och allt.
 
Partner har börjat fundera över om det är ett självskadebeteende. Precis som ni varit inne på.
Vore ju kul om jag kunde göra nånting utan att det ska leda till ett självskadebeteende :rofl: 🙈 :arghh:
 
Partner har börjat fundera över om det är ett självskadebeteende. Precis som ni varit inne på.
Vore ju kul om jag kunde göra nånting utan att det ska leda till ett självskadebeteende :rofl: 🙈 :arghh:
Du gör jättemycket som inte är självskadebeteende oxå. Jag blev varnad sist jag var inne i din tråd så tänkte hålla mig från dagbok ett tag. Men du måste se allt du är utöver eventuella beteenden. Du har åstadkommit mycket och är ingen dålig person alls. Men det kanske är bra att lugna sig med relationer just nu. Andas och försök bara vara. Morgonen kommer även om du inte sover.
 
Du gör jättemycket som inte är självskadebeteende oxå. Jag blev varnad sist jag var inne i din tråd så tänkte hålla mig från dagbok ett tag. Men du måste se allt du är utöver eventuella beteenden. Du har åstadkommit mycket och är ingen dålig person alls. Men det kanske är bra att lugna sig med relationer just nu. Andas och försök bara vara. Morgonen kommer även om du inte sover.
Tack fina du ❤️
 
Partner har börjat fundera över om det är ett självskadebeteende. Precis som ni varit inne på.
Vore ju kul om jag kunde göra nånting utan att det ska leda till ett självskadebeteende :rofl: 🙈 :arghh:
Jag tänker mer att det är en manifestation av det faktum att du inte tycker om dig själv, du letar desperat efter den kärlek som ska fylla alla sprickor och hål så du blir hel igen. Och det verkar inte som att en människas kärlek räcker utan du har ett sådant enormt behov att du aldrig kommer få nog av andra människors omtanke och kärlek så länge du faktiskt inte konfronterar vad det är som gör att du känner att du "måste" göra såhär.

Dessvärre är det mer troligt att du faktiskt blir att tycka sämre om dig själv ju längre tiden går och då dricker du för att slippa ångesten. Så det går liksom bara runt.

Edit: självfallet får man ha polyamorösa relationer och det ska du ha om du känner att du vill ha det med människor som känner likadant. Men fundera på om det är värt det just nu när du är svajjig och ostabil och egentligen skulle må bättre av att fokusera på dig själv och ditt mående långsiktigt.
 
Senast ändrad:
Min plan är annars att försöka fokusera på F istället så förhoppningsvis blir inte M lika mycket i mitt medvetande då.
F är egentligen en mycket bättre person. Snällare. Pålitligare, fin och allt.
Glöm inte nykterheten bara, så hoppas jag att relationen till F ger dig något positivt istället för mer av det jobbiga du redan kämpar med.
Just måtta och att inte svepas med 100% av saker är det svåraste med att leva med en beroendehjärna. Det är härligt att svepas med och kan kännas tråkigt med normalt och stabilt. Men på ett år blir det fler bra dagar med tråkigt och stabilt än det blir med himlastormande höjder och nattsvarta dalar.
 
Mycket bra dag idag :)

Låser upp tråden för det är ju extremt tråkigt att ingen kan kommentera.
Liksom en monolog med mig själv bara 😅
Ja det är klart du låser upp tråden och vill ha kommentarer, den är ju en av dina kickar och en del av bekräftelsesökandet.

Jag tror det är mycket bättre för dig i längden att hålla den där monologen istället men det är ju bara min högst personliga åsikt.
 
Du behöver massor av stöd och prata massor i din kamp mot ett liv utan missbruk. Utnyttja din partner, din släkt, dina vänner. Dom allra flesta kommer att finnas där för dig och stötta dig! Däremot kommer säkert flertalet av dina tillfälliga sexpartners inte att vara där för dig, själva grejen är väl tillfälligt sex utan en massa problem?
 
Gått igenom min långsiktiga planering. Mycket blev precis så som jag hade tänkt.
Det är intressant. Som jag skrev för 12 år sedan. Bo på landet. Jobba med hästar. Ha katter och hundar. Spela avancerade stycken på piano (?) ehh lite oklart på den punkten hur jag tänkte.
Trädgårdsland.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: Sasse
·
L
  • Artikel
Dagbok Det kanske inte är så många som vill läsa om mig men ifall nån vill veta vad som händer så tänkte jag bara skriva lite om några o lika...
2
Svar
26
· Visningar
2 347
Senast: svea
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 874
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 607
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp