Behovet att berätta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir jag.

Jag går hos psykolog. Jag går på behandling.
Men det är som om det inte går hela vägen in i kärnproblemet. Eftersom jag inte riktigt vet vad det är. Kanske inte vågar veta.

Höll på bygga upp den där vedervärdiga ilskan inom mig tidigare idag. Nånstans måste den ta vägen. Ångestanfall. Panik. Ängslan. Hat.

Fick ur mig att jag varit otrogen nyligen. Berättade precis så som det var. Att jag är en jävla skit och det var inte alls planerat.
Känns ännu värre nu eftersom jag får träffa andra om jag fått ett ok först. Så varför i hela världen ens göra så? Det är som om jag omedvetet bara MÅSTE förstöra :confused:

Ilskan har lagt sig. Behövde få ur mig detta.
Hoppas psykologen kan hjälpa mig att vända på detta. Men det är långt kvar tills nästa möte.

Partner är alldeles för bra för mig. Han har än en gång förlåtit mig.
 

Varför tycker du inte att du är värd bättre? Du har redan så mycket som vi vanliga ”fattiglappar” bara kan drömma om. En hästgård, en omtänksam pojkvän som bjuder ut dig på fina middagar med övernattning mm, mm.

Materiell trygghet är ju iofs inte lika med lycka. Märkligt resonemang kan jag tycka. "Du som har det och det kan ju inte må dåligt..." Ja jo?
 
Det är inte så att man kan föreställa sig alla problem heller. En bekant till mig gjorde ungefär som du gör nu, träffade olämpliga män på olämpliga ställen, jag oroade mig såklart men det hjälpte givetvis inte. För ett tag sedan blev hon akut väldigt väldigt sjuk och strök nästan med, det visade sig att en av dom där männen hade smittat henne med HIV. Hon va inte "ung och dum" då men jag gissar att hon nog hade önskat att hon hade velat ha mer än tillfälliga kickar
 
@karamelldrottningen Varför har du så bråttom att träffa ytterligare någon med så kort varsel, när du liksom har fler på lager? Det är så himla onödigt att utsätta sig för att träffa någon fram tills nu okänd person som inte ens vill säga varför denne vill ses på hotell etc. Du träffade liksom någon igår, du verkar ha ytterligare planer (så det här är inte en kritik mot att du inte vill leva monogamt) framöver... så du skulle inte behöva utsätta dig för så onödiga risker.
 
Varför tycker du inte att du är värd bättre? Du har redan så mycket som vi vanliga ”fattiglappar” bara kan drömma om. En hästgård, en omtänksam pojkvän som bjuder ut dig på fina middagar med övernattning mm, mm.
BeroendeSJUKDOM är inte en sjukdom som på något sätt bara drabbar en viss sorts människor? Materiella tillgångar är inget skydd mot att drabbas?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: Sasse
·
L
  • Artikel
Dagbok Det kanske inte är så många som vill läsa om mig men ifall nån vill veta vad som händer så tänkte jag bara skriva lite om några o lika...
2
Svar
26
· Visningar
2 347
Senast: svea
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 874
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 607
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp