SaraXX
Trådstartare
Hur belönar ni era hästar? Det finns ju lite olika filosofier. Själv ser jag inte kopplingen mellan arbete och mat. Jag använder alltså inte godis som belöning till mina hästar, jag tycker det ofta blir att hästen då fokuserar för mycket på godiset. Jag tycker det fungerar bäst med rösten. De flesta hästar jag träffat vill gärna vara till lags och lär sig snabbt på det viset. Jag har även fått kommentarer om det när jag löshoppar, endel tycker det är konstigt att jag inte har en havrehink.
Jag brukar dock ge lite foder inne i transporten vid lastträning för att dom ska förknippa transporten nåt bra.
Jag är ingen hundmänniska men vad jag förstår finns diskussionen även i hundvärlden.
Vad har ni för taktik? Jag säger inte att andra sätt är fel men det är alltid spännande att höra tankarna bakom...
SaraXX
Jag brukar dock ge lite foder inne i transporten vid lastträning för att dom ska förknippa transporten nåt bra.
Jag är ingen hundmänniska men vad jag förstår finns diskussionen även i hundvärlden.
Vad har ni för taktik? Jag säger inte att andra sätt är fel men det är alltid spännande att höra tankarna bakom...
SaraXX