Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte tagit vanliga promenadskor först men en personal i butiken övertalade mig till löparskor för just stötdämpningenVar lite orolig att han bara var ute efter att sälja, men i efterhand har det visat sig hur värt det var att köpa just löparskor! Problemet är ju dock färgerna som du säger, jag ville ha ett par diskreta vardagsskor men kom hem med orangea
![]()
Jag orkar inte läsa alla inläggen men tänkte i alla fall komma med tips. När jag hade benhinneinflammation gick jag till en sjukvårdsklinik och fick ibumetin ordinerat. När det sen inte hjälpte fick jag remiss till en person som gör ilägg direkt anpassat efter min fot. Jättebra! Du kan ta ut och lägga i dem i alla dina skor och det hjälper verkligen! Både fötterna och benenJag har fått benhinneinflammation eller åtminstone behinneinflammationskänningar. Masserar/stretchar - check. Men jag tror att mina skor är en bidragande faktor. Jag började känna av det sedan jag gick mer i mina jobbkängor som är tokslitna. Jag går till vardags i tunna sneakers så det var väl kanske på G redan innan. Så jag behöver nya skor och vad jag har läst mig till är bra stötdämpning bra vid behinneinflammation.
Men vad ska jag satsa på? De som marknadsförs som walkingskor? Löparskor (som väl är mer dämpade, men kanske inte anpassade för att gå och stå i)? Vart ska jag köpa? Vad ska jag tänka på när jag provar ut dem?
Lägger helst inte mer än någon tusenlapp, är det att lägga sig för lågt?
Jag har fått för mig att vi jobbar med samma sak..
Har faktiskt gått över till att jobba helt i walkingskor, det är hos oss iaf alldeles för mycket gående på hårt underlag för att fötterna ska överleva i ett par kängor.
Jag blev i skobutiken rekommenderad walking framför löpning, har för mig att det var delvis för att walkingskor ofta är gjorda för typ asfalt..? Easytone var grymma, men gjorde nog slut på ett par i månaden.