Benlinderullare?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare pluppalot
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 2 607
P

pluppalot

Ja, just det - Benlinderullare! Vore inte det något för någon smart person att uppfinna, en sak man fäster sin benlinda i och rullar upp med en vev eller något:)?? Jag har för mig att jag har sett det i någon katalog eller liknande, eller så har jag drömt det :rofl:
Finns det kanske någon som kan bekräfta för mig om det finns något sådant eller om jag bara har drömt det:D
Har'e bra :D:D

Sv: Benlinderullare?

Jag har sett det men kommer inte ihåg vart :angel: Den borstade även av lindorna från muts och dyligt :D

Du har inte drömt, tror hööks hade en sådan förut.

haha, då är jag inte galen då:D

Häftigt med en maskin som rullar upp lindor:) Tänk om man hade en sån, vilken lyx:banana:

Såg såna på ekohallen, för typ bara 60:- eller ngt, ångrar att jag inte köpte, det skulle spara min tid, tycker alltid jag har massa benlindor att rulla upp :p Fast det var ju inte direkt ngn maskin, den var ju mekanisk, ej motordriven alltså :p

Ååå:D Va det länge sedan? Lindar typ varje dag så det hade varit gött med något som underlättar lite, hehe:):D

Jo, den finns. Men jag går mot den stora skaran och tycker inte alls den är bra. Den jag har använt har klena fästen och för att inte få för löst rullade lindor behöver man sträcka. Vilket konstruktionen inte tillåter...

Jag håller med, tycker inte heller att det är någon hit. Blir alldeles för löst upprullat, sen så tycker jag inte att det blir lika snyggt som när man gör det själv.

Jo det finns på många ställen.
Nästa gång jag ser en med borste ska jag köpa en.:)

Jag har sett det! Har också trott att jag bara drömt, men jag tror att det var i typ hööks ?

Borst*q f*rm har med borste! Tror faktiskt att det är den bästa modellen på lindupprullare också.

vi har en sådan i stallet och jag älskar den!!:love:

Det är en ganska gammal variant och jag vet inte vart den kommer ifrån.

Med den kan man linda skithårt! Man kan i prinip dra åt hur mycket som helst, mkt mer än om man lindar manuellt.

Rekomenderas varmt om man använder lindor!

hästtandvårds kliniken i sörping säljer dem med bortstar, men de är dyra.
På den tiden det tar att sätta fast en linda har jag redan lindan upprullad o klar :p

Ja det finns och denna är min älskade vän. Upptäckte den när jag var med som hästskötare hos en f.d landslagsryttare i dressyr, och lärde mig älska den där. Lindorna blir aldrig så bra upplindade som med den där, och tro mig jag har lindat många lindor i mina dar. Men lindupprullaren är super och borstar dessutom lindorna samtidigt så man slipper göra det också.
har sett dem på någon sida på internet den är ganska dyr. Min kompis känner dem som utvecklat den nya, kommer dock inte på sidan nu. Men den var rätt dyr har jag för mig.
En lindupprullare borde finnas i varje stall!

Det beror helt och hållet på vad man vill lägga ut. De som kostar under 500 kr är typ garanterat inte bra, lindorna blir alldeles för lösa.

Som det är sagt tidigare så har du inte drömt..
Jag har en bandageupprullare (manuell sådan) i plast som jag spikat upp ute i kallporten..
Funkar hur bra som helst å fort går det att rulla upp lindorna.
Köptes för många år sedan. Nog inte svårt att göra själv i järn (mer hållbart) Har tyvärr ingen bild...

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 446
  • Artikel Artikel
Dagbok Anonymt nick, och nej jag vet inte om personen är just mytoman, jag vet bara att hon ljuger om väldigt mycket. En vän har i många år...
Svar
12
· Visningar
1 351
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 990

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka