Benskydd storlek.

FadeAway

Trådstartare
Kan vi inte lägga in hur de olika benskydden är i storlek så slipper vi (läs jag :angel:) starta femtielva nya trådar om olika benskydd.

Eskadron senskydd: Normala i full storlek

Eskadron strykkappor (höga runt om): Ok i storlek dock värt att notera är att full oftast benäms som V2 vilket kan vara lite litet. Jag har V3 till min häst modell större.

Equiguard (äldre modell med hästsko nedtill tror jag): Stora i storleken

Equiguard: Normala

Sv: Benskydd storlek.

När jag köpte eskadrons strykkappor så köpte jag V2, stod på lappen på skydden att det var storlek cob..
Kan iof ha varit felmärkt men passar bra på min kille..

Jag vet inte faktist har ju sett att hööks haft både full och xfull i sitt sortiment och större än V3/H3 finns inte mig veterligen :laugh:

Jo det vet jag men svenska butiker tar inte alltid in 'L' jag har i alla fall köpt V2 som 'full' innan :p

Ngn som vet hur mycket det skiljer på höjden i Veredus Carbon Gel skydden i stlk M och L?

Eskadrons vanliga senskydd är normalstorra i full men Flexisoft och dom med fårskinn är små tycker jag, banden är väldigt korta för hästar med rejäla ben.

Eskadrons damasker tycker jag är väldigt stora i storleken, har ett par full som räcker två varv runt mitt kallblods ben :p

Liknande trådar

Utrustning Alla senskydd jag provat har varit för höga och tar i knävecket på min häst. Storlek M/Full är lagom runt, så jag misstänker att en...
Svar
6
· Visningar
1 101
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har en liten irländare 1,58 m hög med korta och ganska grova skenben. Hon slår sig inte på benen, men jag vill gärna ha senskydd... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 904
Senast: Marvin
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns... 2
Svar
25
· Visningar
2 943
Senast: alazzi
·
Utrustning Hej, har rensat ur stallet på massa gammal utrustning och hittade bl.a ett par benskydd jag tänkte försöka sälja. Jag har dock dålig...
Svar
1
· Visningar
839
Senast: Gaia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025