Benskydd till D-ponny

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Supersonic_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 078
S

Supersonic_

Finns det senskydd i storlek Cob? Jag har en liten D-ponny med jäääättekraftiga ben, men samtidigt inte så långa. Misstänker att full kommer bli för höga, och att Ponny inte kommer täcka spec mkt av hans klumpar till ben ;)
Jag har funderat på catago pro skydd (heter också hampa, horsesaver m.m),
hssensk.jpg

Och eskadron flexisoft, för att båda är mjuka längst upp och såna vill jag helst ha.
Men det finns bara ponny/full. Är det någon som vet hur dom är i storlekarna om något skulle passa?
Eller vet några andra bra benskydd?

Sv: Benskydd till D-ponny

ja har mina escadron stl ponny på min dponny. de passar perfa.

om du har en häst med jättekraftiga ben tror jag inte den kan ha Eskadron strl. Ponny iaf! dom är inte så jättestora. isf skulle jag nog ha köpt Full

Hampa Pro eller liknande rekommenderar jag. Jag har ett hbl 164 cm
och dom funkar på henne, men är nästan i minsta laget. Passar nog utmärkt på din d-ponny om denna har kraftiga ben! Riktigt prisvärda dessutom!

Det lutar nog åt såna! :) Vet du hur höga dom är i cm?

Liknande trådar

Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
792
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik... 2 3
Svar
48
· Visningar
8 962
Senast: Strandad
·
Utrustning https://borjes.se/hast/benskydd-benlindor/damasker-senskydd/damasker-1680d-tyfon-svart-blackm/7147-svart-blackm Någon som har dessa och...
Svar
3
· Visningar
1 021
Utrustning Hej! Det här känns så konstigt, heheheh. Det är ju liksom första gången jag skriver något här😂 Men jag antar att jag ska börja med min...
Svar
16
· Visningar
5 943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka