Benskydd till späkig B-ponny

evis

Trådstartare
Söker någon sorts sen/benskydd till lilla B-ponnyn. Han ärdrygt 120 cm hög i manken och har smala ben, därav min frågan här - Vad finns det för skydd som funkar på en sådan liten? ALLT är av intresse! :bow:

Sv: Benskydd till späkig B-ponny

Hööks har ju en del i mindre storlekar, bla benskydd i shettisstorlek.
Kan vara värt att kolla på i alla fall.

Och Horze har ju sitt ponnysortiment, kanske finns det nåt där?

eskadrons ponnyskydd är ju väldigt små. annars har norton senskydd i shettis stl.

Sånt är tacksamt, visste inte att Eskadrons ponnyskydd är små - bra att veta!

Är osäker på om shettis-storlek blir bra, det ÄR ju ett russ...

Ska kika på Horze.

B-ponnyn jag red var en welsh på 118cm och hade smala ben, köpte ett par läderskydd från Globus, lr framskydden var Globus och bakskydden var Chetak, men de hörde ihop iaf.
Fanns iaf i shettisstorlek och kostade kanske 3-400kr för fram+bak, mkt fina och satt bra! Vet dock inte om de finns längre, köpte dem iaf på EKO. :bump:

Har ingen bra bild men man ser lite (Ja, titta på skydden, rästen kan du strunta i! :o:angel:)
14328663.jpg

(De andvändes även på ett russ på 120 me lite krafftigare ben och då satt de bra och på ett russ som var 128, men de var något korta på den.)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 263
Senast: Anna-Bella
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 790
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
902
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈