benskydd vid hoppning

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare portos_sandra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 083
P

portos_sandra

min häst har senskydd på frambenen när vi hoppar. men vad tycker ni är att föredra att ha för slags skydd på bakbenen? bör man ha några bak överhuvudtaget? tacksam för svar //sandra

Jag brukar ha vanliga låga bakskydd.
Är din häst extremt känslig eller slår i väldigt ofta med bak, så den kan skada sig, finns det ju senskydd till bakben oxå.
Men de flesta hästar behöver nog bara låga bakskydd - eller inga alls. En del hästar stryker ju sig, o då brukar låga skydd räcka som skydd.

Jag har alltid låga strykkappor bak. Lindor eller vanliga höga skydd är väl ett alternativ.

Min häst har låga baksydd, höga damasker, neopreneskydd eller pololindor på bakbenen vid hoppning, funkar finfint.

jag har lindor bak men ska löpa senskydd när jag hittar några som är billigare och kortare än eskadron

Jag har höga skydd både fram och bak. Kör med fälttävlansskydd som har krosskenor. Han stryker inte bommarna eller nåt sånt, men jag tycker det är en billig försäkring om det skulle hända nåt.

Jag har låga strykkappor bak för att minska risken för skador vid hoppning och ridning i högre fart.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
521
Senast: Elo
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
392
Senast: hamilton1
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
541
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur