benskydds tips tack

yrbin

Trådstartare
Hej ska köpa en häst som har nyss haft kotleds infllammation och hade velat ha lite tips och ideer om olika benskydd, Hästen ska användas till dressyr träning och skogs promenader och hade velat ha ett par bra skydd till henne har kollat på lite olika men det finns ju så många olika sorter. Funderar på de med gel i. Så kom gärna med mängder av tips. Tack på förhand

Sv: benskydds tips tack

köp proffessional's choice skydd, det är dom enda skydden som ger stöd åt kotleden och senorna.

finns mig veterligen inga andra som är lika bra, finns billigare kopior men dom jag sett har inte ens varit i närheten av prof. choice. :bow:

Varför fick hästen kotledsinflammation? Om det berodde på t ex felaktig skoning, sadeln, felaktig ridning så hjälper nog inte skydd. Bra skydd är ju aldrig fel, men vill du förebygga så vore det bra om den förre ägaren/dess vet/din besiktningsvet har någon ide om orsaken.

Hej varför den fått kotledsinflammation är nog lite av varje, dels dålig pass på sadel plus att den gått i 4 år på ridskola med barn på ryggen och sen haft lite för roligt i hagen enligt ägaren. Men jag tror på de 2 första alternativen. För jag vill ha skydd är inte att för hindra nya kotledsinflammationer för det kan man inte göra med skydd. Vill ha de i skyddande syfte och som stötdämpande. Har tittat lite grann på veredus piaffe dressyr skydd billiga och bra:crazy:. Men vill gärna ha lite mera märken att välja på.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
686
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 141
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
703
Senast: Grazing
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
920
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka