bensnören eller svansrem!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mahogney
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 2 583
M

Mahogney

Vad tycker ni! ska det vara bensnören eller svansrem på täcken, jag själv tycker att det ska vara svansrem! hatar bensnören, först och främst tycker jag att det blir skav på insidan av låren ÄVEN om man sätter dom i kors, sen så är det så jobbigt att knäppa och knäppa upp dem, tycker dessutom att det är onödigt efter som täckena ligger stil i alla fall även om jag inte har bensnören!!!
Vad tycker ni.????

Sv: bensnören eller svansrem!

Jag vill ha bensnören på mina täcken, jag tycker dom sitter bättre då..inget kasande osv.
Min häst lyckas nästan alltid få täcken på sniskan när de bara är svansrem.

Bensnören, utan dessa stannar inte täckena kvar vid busstunder och rullningar ...

Bensnören, iaf på utetäcken. På svett/fleecetäcken räcker det med svansrem.

På Horseware och Bucas är det bara svansrem och de sitter kanon ändå, men andra täcken tycker jag ska ha bensnören. Jag har bara fått skav på mina hästar när någon satt bensnörena fel.

Jag sätter dem tillbaka på samma ben, men trär dem i varandra en gång mellan bakbenen. På så sätt låser de drag från alla håll och täcket glider minimalt.

Sätter man dem på samma ben utan att trä dem i varandra är det stor risk för brännskador, fastningsolyckor etc. dessutom glider täcket. Sätter man dem i kors från ena sidan till andra då glider täcket också och det kan bli skav.

Mitrolle skrev:
Jag har bara fått skav på mina hästar när någon satt bensnörena fel.

Jag sätter dem tillbaka på samma ben, men trär dem i varandra en gång mellan bakbenen. På så sätt låser de drag från alla håll och täcket glider minimalt.

Sätter man dem på samma ben utan att trä dem i varandra är det stor risk för brännskador, fastningsolyckor etc. dessutom glider täcket. Sätter man dem i kors från ena sidan till andra då glider täcket också och det kan bli skav.

Sådär gör jag med. Inget skav alls och sitter finfint...

Jag vill gärna både ha bensnören och svansrem :)

svansrem helt klart! i vårt stall får vi inte ha bensnören för skaderisken. tänk om dom leker i hagen och täcket åker snett sen går de å skaver hela dagen. ger skitfula sår..
onödig skaderisk, räcker gott å väl med endast svansrem!

Bensnören. Gör lika som Mitrolle när jag fäster dem, funkar super.

Hej!

Jag måste ha bensnören på min pålla, hon klär av sej täckena om det bara är svansrem../ Lavinia

Jag tycker bäst om bensnören. Med svansrem tycker jag många täcken har en tendens till att vilja glida.

Bensnören!

Förra vintern hade en av våra B-ponnyer ett täcke med bara svansrem (Bucas) så fort det blåste lite så åkte täcket över öronen på den stackars ponnyn. :crazy:

Jag gör också så med bensnören. :D

Annars föredrar jag svansrem, som nån skrev så är horseware och bucastäcken super med svansrem! :)

*lånar knapp*

Har normalt sett helst bensnören, men det beror på hästen också. På stoet räcker det gott med svansrem, hon är så stillsam av sig :D

Ullis

Jag gillar inte bensnören men jag har svansrem ,Det måste man ju ha ;)

Liknande trådar

Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
760
Senast: Masse
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II
  • Somna in hemma