Ber om lite hjälp angående .......

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare anna25
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 060
A

anna25

Ska försöka dra det hela kort....förra året tränade vi i en klubb (ganska stor)som det är en bit att åka till för oss. Vi tänkte då att vi byter (lite mindre klubb) och bra mycket nämare att åka.:smirk:
Visst allt väl och gjort, tjejerna blev tillfrågade att få vara med i ponnylaget dressyr och hoppning div 3.
Vi va på tävlingsmöte.....
Dom blev jätteglada och nu skulle det tränas:banana:
Sedan började jag undra hur det blev med laget, hörde inget om något. Surrades lite om att det inte va tillräckligt många intresserade o.s.v.
Häromkvällen ett telefonsamtal som bekräftade att det inte blir något lag inom någon gren div 3:mad: :mad:
Vi har löst licens för detta året, som då gäller denna klubben:confused: :confused: och dom har inget att erbjuda....
Vad är nästa steg, ska man behöva vänta till nästa år .....
Vi är iallfall jättebesvikna....
Skriv vad skulle ni gjort i detta läget....:confused: :confused:

(förlåt om det blev lite lång)

Sv: Ber om lite hjälp angående .......

Byte ni klubb för att kunna vara med i laget? Isåfall är det ju lite surt att det inte blev ngt lag... Men det finns ju massa andra tävlingar att åka på som inte är lag, om ni nu är intresserade av att tävla utanför laget...
Det är ju inte roligt när man sett framemot att få tävla i laget och sen blir det inget av det. Men det finns ju inte så mkt man kan göra. Om ni redan löst licens för detta året för den klubben så är det väl bara att tävla för den klubben och så får ni se vad dom har att erbjuda till nästa år, annars kan ni ju byta tillbaka till den gamla klubben.

ja det är klart att vi får tävla på andra tävlingar, men ändå...finns det inga "skyldigheter" (missförstå mig rätt) vad gäller klubbmedlemmarna..
(vi bytte för det är mycket närmare att åka)
Nu i efterhand så kan jag ångra det, men, men, gjort är gjort....

Målet med tävlandet är väl inte att få rida i ett lag hoppas jag? Man tävlar väl för sin egen skull? Och finns det inte tillräckligt med ryttare för att få ihop ett lag så är det ju som det är. Det finns väl inga skyldigheter för någon att ställa upp i en lagklass om man inte får betalt för att göra det, tycker jag.

Ganska OT, men jag kan tänka mig att man tycker det är kul att få rida lag :banana:
Så förstår om tjejerna blev besvikna som sett fram emot det och sen blev utan lag.

kl*

Jaa, det är ju jätteroligt att rida i lag.
Men om ni känner att ni absolut vill byta tillbaka till den gamla klubben igen, så går det att ändra sin licens så att man tävlar för en annan klubb mitt under säsongen. Fast det kostar ju extra att byta...

Målet med tävlandet är väl inte att få rida i ett lag hoppas jag? Man tävlar väl för sin egen skull? Och finns det inte tillräckligt med ryttare för att få ihop ett lag så är det ju som det är. Det finns väl inga skyldigheter för någon att ställa upp i en lagklass om man inte får betalt för att göra det, tycker jag.

Jag fattar nog inte riktigt här, (men alla tycker ju inte riktigt likadant). Det är inte den nivån att det är så mycket pengar det handlar om heller, barnen ska inte få betalt för att va med i laget det va en kul grej:crazy: .
Tävlat individuellt har dom gjort ganska många gånger under ett antal år, så det som dom nu tyckte skulle vara kul va att vara med i klubbens lag(ganska så stor klubb), vi va på tävlingsinfoträff, uttagning till laget.
Sedan blev det inget, men det är väll bara och acceptera......

Vi tänkte då att vi byter (lite mindre klubb) och bra mycket nämare att åka.
Visst allt väl och gjort, tjejerna blev tillfrågade att få vara med i ponnylaget dressyr och hoppning div 3.

så som jag tolkar ditt första inlägg bytte ni först klubb SEN blev ni tillfrågade om lag.
Då kan ju inte det vara anledningen till att ni bytte klubb, att ni var lovade plats i lag. och då kanske man inte ska vara missnöjd med att man tävlar för "fel" klubb.
Personligen kvittar det om jag får rida lag eller inte, men det kanske är skillnad om man är liten förstås.

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har... 2
Svar
31
· Visningar
5 560
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Får nog ta alltihopa från början för att alla ska hänga med. Köpte förra året en mindre gård (sommaren). Hade en dröm att ha hästarna... 2
Svar
28
· Visningar
3 897
Senast: Domino_s
·
Western Är lite sugen på att åka ut med min lilla pålle nästa år,då han blir två,på lite tävlingar. Vad krävs för att kunna starta i tex...
Svar
4
· Visningar
1 206
Senast: Fibusen
·
Träning Tävling är aldrig något som har intresserat mig. Jag har alltid tyckt,och tycker att det är jättekul att hänga med som hästskötare...
Svar
4
· Visningar
1 427
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka