Beräkna foderstat

xandoor

Trådstartare
Jag såg en sida som var mycket bra förra året om hur man beräknade foderstat själv. Hittar inte den sidan nu, har nog missat att spara länken.

Kan ni rekomendera någon sida ?
Vill inte ha de här automatiska utan vill räkna själv.

Sv: Beräkna foderstat

Hippocampus räknar ju automatisk men du ser samtidigt vilket behov din häst har, så det går att räkna själv från det om man skulle vilja.

Hippocampus!! :bow:

Man kan dock inte lita 100 % på uträkningar, utan får ha det som en grund, sedan märker man ju på hästen om den tappar i hull, tappar orken osv.

Det fanns en sida vet jag, där man fick tips på hur man gör en egen foderstat i Excel. Har tappat bort länken, och hittar den inte när jag googlar. Men jag vet att den ligger uppe i flera nadra foderstatstrådar, jag ska kolla upp det!

Tadaa!
Jag hittade den! Det är ett väldigt kul sätt att räkna på, och man lär sig en hel del (både om foderstater och excel :angel:)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 676
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 822
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 193
Senast: Digbil
·
Hemmet Mitt vardagsrum är trångt och omysigt. Min plan för att råda bot på detta har varit att slänga ut gamla, stora soffan och det stora...
Svar
17
· Visningar
754

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Födda-24
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka