berberhästar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare em76
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 218
Var till Tunisien på semester för ett par år sedan. Då besökte vi en gård med bland annat araber o berberhästar. Jag red en hingst som var hur läcker som helst. Dock inte så stor, kanske 1.50. Mycket trevliga gångarter och väldigt livfull. Inte het men framåt och relativt envis...

Vet tyvärr inget mer om berberhästarna men det jag så var
:bump:

hej!
berbern blir mellan 140-157 cm hög, den är mycket robust och uthållig den passar bra till distans och den är mycket bra på dressyr också. Även fast den inte är jätte vacker (exteriört) har den förädlat mångar raser bla Engelskt fullblod.
jag tror inte att det finns någon i Sverige, jag gillar själv den rasen också!

Liknande trådar

Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
163
Senast: corzette
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 525
Senast: Freazer
·
Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
1
· Visningar
473
Senast: Rosett
·
Avel Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Skriv gärna ras och stam för det är många intresserade av, och lägg ut en bild. Detta...
Svar
0
· Visningar
223
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka