Berga Naturbruksgymnasium?

Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

Salonikel skrev:
Pirat är väl helt ok, tyckte bättre om Medusa :love:

När Pirat var ny gick han mer på bakbenen än alla 4!
Efter en vecka var det dock ordning på honom, han är lattjo :)
Håller med du, Meduza :love: (Är till salu för övrigt, hon köptes ju från BErga av nån i Tungelsta o nu ska hon säljas)

Nej bodde inte på internatet.

Det var inte ordning på nånting när jag gick där! Dom höll på å strula, nya system.. bla bla - så det kan ju vara i sin ordning nu ;)

Meduza var ju riktigt full i kroppen...

whalan- Vet du vad som har hänt med alla hästarna? typ Bankir, Raija, Sylvester, Cylin, Cylinda, en blå fågel sa att Tummen är på de eviga gröna ängarna, stämmer?

Hej alla ni som gick på Berga efter -99! Kom det då en häst dit som hette/heter Marinella? Ett litet brunt sto med egen vilja? Kom från Gotland? Vore himla kul o få veta hur det funkade med henne, red henne ganska mycket när hon stod här på Gotland nämligen.

Evident blev tyvärr sönderriden sista året på Finsta...åtminstone enligt min åsikt. Tyvärr mkt pga av en viss ridlärare.. :(

Vet inte hur han uppför sig på Berga, kanske Dalakhay eller någon vill berätta??

Angående Finstahästarna så blev Bankir såld till Maria H som gick i min klass. Han står nu i ett stall i Tumba och har varit skadad sen hon köpte honom i stort sätt, tror fortfarande att han är skadad. :(
Sofia köpte Sylvester och har tävlat lite dressyr på honom, vet inte hur han mår eller hur aktiva de är.
Raijja och Loranga (hon hette väl såå? minnet sviker..) flyttade till Skåne och blev avelshästar.
Cylinda är på Säbyholms "nya" hästhållningslinje tillsammans med Starlet och Paramount.
Cylinn vet jag inte exakt...men någonting i mitt huvud säger att hon är hos Lollo, men jag kanske minns fel.....

Jo, Tummen har lämnat vår jord...

Hmm..funderar på vart Lorden tog vägen, men kommer inte på det just nu. Amigo åkte till Åsa iaf och skulle bli barnponny till hennes barn, men det kanske du visste redan.
Mozart flyttade till någon tjej i närheten av Finsta.
Hmm, har jag glömt någon? Resten av hästarna åkte ju tidigare...

Pmar dig ang vem jag är...

Lamborghini-Såg också annonsen på Meduza, han hade mest problem med benen på Finsta vad jag minns. Men det är en riktigt snygg häst tycker jag :love:

Kan tänka mig att det blev problem med Pirat, när han kom till Finsta så hade han blivit vääldigt bortskämd av sin förra ägare, hästen fick göra precis som han ville! Han var bufflig och fjantade runt en hel del. Mycket av det försvann under Finstatiden...men kan tänka mig att han försökte igen på Berga för att se om han fick sin vilja igenom.

Mattis skrev:
Åhoj!! Nu blev jag ju jättenyfiken ju!! Du vet ju antagligen vem jag e då eftersom jag var ensam kille... :)
Jag vet def vem du e iaf *ler* Eftersom vi gick i samma klass !!! :D

Jo, Pirat kan vara lite fjantig och testar väl lite då och då. Men i ridningen tycker jag att han är underbar i alla fall.

Evident är en av de som jag inte har ridit (jag går körning). Men det ser ju inte så fruktansvärt bra ut när han rids måste jag säga :crazy: Men har ju inte ridit honom själv, så det är svårt att uttala sig om det.

Dalakhay skrev:
Jo, Pirat kan vara lite fjantig och testar väl lite då och då. Men i ridningen tycker jag att han är underbar i alla fall.

Evident är en av de som jag inte har ridit (jag går körning). Men det ser ju inte så fruktansvärt bra ut när han rids måste jag säga :crazy: Men har ju inte ridit honom själv, så det är svårt att uttala sig om det.

Håller med! Jag svävade på moln när jag red honom! Mjuka gångarter och härlig galopp :love:

Misstänkte det.... :crazy:

Dalakhay skrev:

Evedent kräver mycket av sin ryttare, det gäller att trycka på de rätta knapparna. Jag red honom mycket i början av 2an och det tog ett tag innan jag fick till det, när han väl går bra går han ruskit bra!

whalan skrev:
Evident blev tyvärr sönderriden sista året på Finsta...åtminstone enligt min åsikt. Tyvärr mkt pga av en viss ridlärare.. :(

Vet inte hur han uppför sig på Berga, kanske Dalakhay eller någon vill berätta??

Angående Finstahästarna så blev Bankir såld till Maria H som gick i min klass. Han står nu i ett stall i Tumba och har varit skadad sen hon köpte honom i stort sätt, tror fortfarande att han är skadad. :(
Sofia köpte Sylvester och har tävlat lite dressyr på honom, vet inte hur han mår eller hur aktiva de är.
Raijja och Loranga (hon hette väl såå? minnet sviker..) flyttade till Skåne och blev avelshästar.
Cylinda är på Säbyholms "nya" hästhållningslinje tillsammans med Starlet och Paramount.
Cylinn vet jag inte exakt...men någonting i mitt huvud säger att hon är hos Lollo, men jag kanske minns fel.....

Var det instruktören Å som sabbade Eve?
Menar du Sofia stalltjejen som köpte Sylve?
Jag kan tänka mig att Bänke e skadad han var ju lite känslig. Köpte inte Lollo Fergie, hon kanske köpte Cylin också?

EmmaJo skrev:
Var det instruktören Å som sabbade Eve?
Menar du Sofia stalltjejen som köpte Sylve?
Jag kan tänka mig att Bänke e skadad han var ju lite känslig. Köpte inte Lollo Fergie, hon kanske köpte Cylin också?

Hon var inte kvar då. Det var A som förstörde honom enligt mig. Skarpa hjälptyglar, tryckte ihop hästen totalt och sen sparkade på honom med sporrarna och använde spö samtidigt. Hästen fick ju panik och var inte sig själv under hela sista året :cry:
Jepp, precis.
Jo, hon köpte Fergie men kanske köpte hon Cylinn också...vet inte annars vart hon tog vägen. Hon kan också ha blivit såld till avel.

EmmaJo skrev:
Meduza var ju riktigt full i kroppen...

whalan- Vet du vad som har hänt med alla hästarna? typ Bankir, Raija, Sylvester, Cylin, Cylinda, en blå fågel sa att Tummen är på de eviga gröna ängarna, stämmer?

Full av vad? ;)

Skit samma, lite lång rygg men urkul att rida!

whalan skrev:

Jo, Tummen har lämnat vår jord...

Hmm..funderar på vart Lorden tog vägen, men kommer inte på det just nu. Amigo åkte till Åsa iaf och skulle bli barnponny till hennes barn, men det kanske du visste redan.
Mozart flyttade till någon tjej i närheten av Finsta.
Hmm, har jag glömt någon? Resten av hästarna åkte ju tidigare...

Pmar dig ang vem jag är...

Lamborghini-Såg också annonsen på Meduza, han hade mest problem med benen på Finsta vad jag minns. Men det är en riktigt snygg häst tycker jag :love:

Kan tänka mig att det blev problem med Pirat, när han kom till Finsta så hade han blivit vääldigt bortskämd av sin förra ägare, hästen fick göra precis som han ville! Han var bufflig och fjantade runt en hel del. Mycket av det försvann under Finstatiden...men kan tänka mig att han försökte igen på Berga för att se om han fick sin vilja igenom.

Gick på berga 01-04 häst häst. om Lorden är Lord Hill så fick han smeknamnet Lord Kill på berga efter att han fick frispel å bröt både ett och annat på en tjej i min klass. efter det flyttade han från berga. vet ej vart. synd... Klart den snyggaste hästen vi fick från finsta.

när det ändå e massa bergafolk här så kanske någon vet vart Sparkling:love: såldes? vet att dom skickade iväg honom till ett försäljningsstall... för er som har lite rostigt minne... Sparkling va en isabell valack, helt underbar enligt mig:love: . Hatad av andra:cry: tex en ridlärare där.. nämner inga namn.

whalan skrev:
Hon var inte kvar då. Det var A som förstörde honom enligt mig. Skarpa hjälptyglar, tryckte ihop hästen totalt och sen sparkade på honom med sporrarna och använde spö samtidigt. Hästen fick ju panik och var inte sig själv under hela sista året :cry:
Jepp, precis.
Jo, hon köpte Fergie men kanske köpte hon Cylinn också...vet inte annars vart hon tog vägen. Hon kan också ha blivit såld till avel.

Hon vi hade i körning? Stackars Evedent...
Konstigt att Sofia köpte sylve, han va ju spänd som en fiolsträng när hon red honom, fast hon gillade ju honom.

Lamborghini skrev:
Full av vad? ;)

Skit samma, lite lång rygg men urkul att rida!

Jag menad ful. på sista tiden har jag börjat skriva nästan alla ord med dubbel/enkel bokstäv/er helt fel, crazy...
Han var ju riktigt ful i kroppen... inte propertionerlig (säkert felstavat det med!)för fem öre...

Senast ändrad av en moderator:

Naggur skrev:
Gick på berga 01-04 häst häst. om Lorden är Lord Hill så fick han smeknamnet Lord Kill på berga efter att han fick frispel å bröt både ett och annat på en tjej i min klass. efter det flyttade han från berga. vet ej vart. synd... Klart den snyggaste hästen vi fick från finsta.

Han var from som ett lam på finsta! hoppade skit bra med alla och gick lugnt i skogen. Tråkigt när det händer olyckor.

Naggur skrev:

när det ändå e massa bergafolk här så kanske någon vet vart Sparkling:love: såldes? vet att dom skickade iväg honom till ett försäljningsstall... för er som har lite rostigt minne... Sparkling va en isabell valack, helt underbar enligt mig:love: . Hatad av andra:cry: tex en ridlärare där.. nämner inga namn.

OJ!! :eek: Han var som EmmaJo beskrev på Finsta. Visserligen riktigt stark och ibland något bufflig men aldrig elak.
Tråkigt att det blev så illa att någon skadades :( Hoppas att han har kommit till något bra ställe nu!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 332
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 339
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 508
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 570
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka