Bergåkras Amaranth?

MissFideli

Trådstartare
Var tog han vägen? Läste någonstans att han såldes till Haid-Bondegaard, men hittar inget mer någonstans och han har tydligen inte betäckt på minst 2 år.

Nyfiken!
 
På Blup står det att han har betäckningslicens i år, men jag hittar honom inte på språngrulla... Inga tävlingsresultat och endast två föl 2016. Lite märkligt...
 
Var lite nyfiken jag med så jag kollade lite eftersom det är helt tyst kring honom och fick höra av en bekant att Amaranth inte längre är hingst. :confused: :nailbiting: Blir alldeles förfärad av bara tanken... Jag antar att det inte är något man vill skylta med, att man kastrerar en godkänd hingst bara sådär...
 
Var lite nyfiken jag med så jag kollade lite eftersom det är helt tyst kring honom och fick höra av en bekant att Amaranth inte längre är hingst. :confused: :nailbiting: Blir alldeles förfärad av bara tanken... Jag antar att det inte är något man vill skylta med, att man kastrerar en godkänd hingst bara sådär...

Fast det är väl inte så ovanligt att godkända hingstar kastreras för att istället användas mer i sporten. Är inte alltid så ekonomiskt lönsamt med godkända hingstar.
 
Var lite nyfiken jag med så jag kollade lite eftersom det är helt tyst kring honom och fick höra av en bekant att Amaranth inte längre är hingst. :confused: :nailbiting: Blir alldeles förfärad av bara tanken... Jag antar att det inte är något man vill skylta med, att man kastrerar en godkänd hingst bara sådär...

Inget ovanligt. Det är dyrt och krångligt att ha hingst och får den inte så många ston... nej, då är det bättre att kastrera.
 
Var lite nyfiken jag med så jag kollade lite eftersom det är helt tyst kring honom och fick höra av en bekant att Amaranth inte längre är hingst. :confused: :nailbiting: Blir alldeles förfärad av bara tanken... Jag antar att det inte är något man vill skylta med, att man kastrerar en godkänd hingst bara sådär...

Stämmer.
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 064
Hundavel & Ras På tal om det här med kamphundar. Min syster tog emot en omplacering för lite mer än ett halvår sedan, en 6 årig mastiffhane. En...
2
Svar
27
· Visningar
1 369
Senast: Fruentimber
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 204
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 702
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp