Berger des Pyrénées à Face Rase, nervösa vrak?

vallhund

Trådstartare
Idag 13/6 - 09 på OG i Linköping.
Mentalbeskrivare Hans-Erik Hansson.


1a kontakt, hälsning 4
1b kontakt, samarbete 3
1c kontakt, hantering 4

2a lek, leklust 4
2b lek, gripande 2
2c lek, dragkamp 2

3a förföljande 1
3b gripande 1

4 aktivitet 2

5a, avst. lek, intresse 3
5b avst. lek, hot/agg 1
5c avst. lek nyfikenhet 5
5d avst. lek leklust 2
5e avst. lek samarbete 5

6a Överraskn. räddsla 2
6b överraskn hot/agg 1
6c överrraskn. nyfikenhet 3
6d överraskn. kvarstående rädsla 1
6e överraksn kvarstående intresse 1

7a Ljudkänsl rädsla 3
7b, ljudkänsl nyfikenhet 5
7c ljudkänsl kvarstående rädsla 1
7d ljudkänsl kvarstående intresse 3

8a Spöken, hot/agg 2
8b spöken kontroll4
8c spöken rädsla 5
8d spöken nyfikenhet 3
8e spöken kontakt 5

9a lek2 leklust 2
9b leklust gripande 3

10 skott 2

----------------------------------

Sist jag kollade på Genetica hade FR ingen spindel, men om man skall jämföra Leons resultat med PLs spindel så är han nog klart GK.



:p

Stolt som F***n, han drog bara ett ärevarv när han släpptes vid den totalt ointresserade trissan.
Spökena var lite läskiga o när de kom för nära fick jag släppa honom, han drog inte, men tog skydd bakom mig, vid sidan av testledaren.
När jag närmade mig hö spöke så började han gå framåt, när jag började klä av det så drog han till vä spöke o ville bli kelad/lekt med!
Very Happy

Ingen hade träffat en Berger förut, de flesta visste nog inte ens vad det var för ras, men alla var charmade o tyckte det var en väldigt rolig hund!
_________________
"Brains before beauty"
 
Sv: Berger des Pyrénées à Face Rase, nervösa vrak?

Ja visst jag, inför lek för skott så var han tvungen att kolla upp spökena först som försvunnit bakom en byggnad.
:banana:
 
Sv: Berger des Pyrénées à Face Rase, nervösa vrak?

Utifrån själva diagrammet akn man ju tro att han byggt på sig lite då han visar en 5a på rädsla på spöken och sedan leker betydligt sämre än första leken, och sedan får en tvåa på skottet, men det är ju svårt när man inte sett det.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vill gärna höra era åsikter om dessa MHn! Det är en ras som jag är ny inom, en brukshundras. Tack på förhand! :) Hund 1: 1a.Kontakt...
Svar
14
· Visningar
1 175
Senast: Nenyah
·
Övr. Hund Roligt värre! :) Överlag så reagerade hon lite mer än jag trodde, men avreagerar fort (speciellt vad gäller rädsla). Testledarna...
Svar
13
· Visningar
1 311
Senast: Dentaku
·
Mh
Hundavel & Ras Vad skulle ni säga om detta MH på en Vit Herde? Ok? Tvivelaktigt? Ett MH är ju verkligen inget absolut test på något vis egentligen...
2
Svar
27
· Visningar
3 170
Senast: LovingLife
·
Övr. Hund Nu har vi varit på mentalbeskrivning jag och Bentley. :) Det MH vi var anmälda till blev inställt eftersom testledaren lämnade återbud...
Svar
3
· Visningar
1 072
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp