Bukefalos 28 år!

Sv: Mh

Jakten på lilla bytet har inget att göra med att jaga djur. Många hundar jagar djur med liv och lust men reagerar inte alls på förföljandet på MH. Det är inte heller så ovanligt att hundar reagerar med att bli arga på avståndsleken. Många som inte är tränade i sök reagerar så.

Jag vet att det inte har med den sortens jakt att göra. Men beroende på vad man tänkt med hunden så är det i vissa fall önskvärt att den retning som lilla bytet är framkallar ett förföljande och gripande....

Men nej, jag skulle inte säga att det är vanligt med en femma på hot/aggression på avståndsleken. Visst kan dom stå och skälla lite, morra ibland. Treor, kanske fyror.... Men att hela momentet stå och ladda, det ser man faktiskt inte särskilt ofta. Det vanliga är att hunden är strax över ett år och då är dom flesta inte så himla stora på sig. Sök eller inte.
 
Sv: Mh

Hundarna bedöms den tid de står hos föraren vad avser hot. När det gäller lilla bytet så fäster jag ingen som helst vikt vid det när det gäller hundens arbetsegenskaper. JAg ser det definitivt inte som nödvändigt att de griper eller ens springer efter trasan.
 
Sv: Mh

Skulle vilja säga att det ser ut som ett ganska typiskt MH för rasen:D
Vilken hund är det?
Vill du inte säga här så skicka gärna pm, har ganska bra koll på hundar och uppfödare runt om i landet om du vill ha lite input :)
 
Sv: Mh

Du, jag vet det. Det är jag som är figgen som försöker få hunden att leka på 40 meter....

Det är väl ingenting som är nödvändigt mer än tillgänglighet hos en hund. Allt beror väl på vad man ska använda den till? Jag har inte heller sagt att det är någon stor brist, det var en kommentar till MH:t...
 
Sv: Mh

Simba: Visst går det bra att säga här - :) Tiken är White ice wolfs bizzies number one och hannen är Tågabo mirakel Tage!..:)
 
Sv: Mh

Misstänkte det, kommer förmodligen bli hundar med ganska mycket motor i (för att vara VH), bra om man vill ha en hund att arbeta med! :)
 
Sv: Mh

För att förtydliga: menar inte att det inte är nån motor i VH, men dessa skulle jag tippa på hamnar över medel :)
 
Sv: Mh

Ja precis, jag skulle tippa på det jag också.:) Ser fram emot att få träffa tiken och kanske hannen, och få känna efter om det kan bli en valp som passar mig.:)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Finns det nån här som skulle ha lust att hjälpa mig tolka poäng från en hunds korningsresulat? :) Jag är alltså helt obekant med detta...
Svar
9
· Visningar
1 753
Senast: Fruentimber
·
Hundavel & Ras Vill gärna höra era åsikter om dessa MHn! Det är en ras som jag är ny inom, en brukshundras. Tack på förhand! :) Hund 1: 1a.Kontakt...
Svar
14
· Visningar
1 182
Senast: Nenyah
·
Övr. Hund Roligt värre! :) Överlag så reagerade hon lite mer än jag trodde, men avreagerar fort (speciellt vad gäller rädsla). Testledarna...
Svar
13
· Visningar
1 315
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Roar mig med att kolla avelsdata lite. Vad säger ni om MH:t på den här hunden? Vilken ras tror ni? Känd mental status...
Svar
5
· Visningar
1 162
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp