Berlock-armband (historier)

strawberrysylt

Trådstartare
Många gånger har jag funderat på det här med berlock-armband; att köpa en länk och sen vid speciella tillfällen bygga på med en ny berlock.
Hade varit jättekul att ha gemensamt med t ex min bästa vän har jag tänkt, men hittills har det stannat vid tanken..

Men det hade varit roligt att se och höra ifall någon här har nåt sånt?! 😀 Vore jättekul att få höra "historien bakom" berlockerna, hur länge ni haft dem osv...

😊
 
I min ungdom (70-talet) var berlockarmband populära.
De var i silver och det var aldrig nån betydelse i berlockerna utan man köpte sådana man tyckte var fina. Vartefter an hittade fina så fylldeman på. Det fanns mängder av olika i varenda smyckesaffär.

Jag hade förstås ett. "Alla" hade ju dem. Minns egentligen bara den gulliga igelkottten.
Armbandet är borta sedan länge. Tror jag slängde det till slut. alternativt tappade bort det. De var inte värda så mycket.

Intressant om de kommit tillbaka och nu ska vara förknippade med känslor och minnen?
 
Kul att höra!
Jag vet inte om de är extra poppis igen just nu, men jag vet att Guldfynd har sånadär berlocker iaf och har haft länge :).
Sen absolut kan man köpa "bara" för de är fina, men jag har tänkt typ att man köper t ex (tar första jag kommer på) ett Eiffeltorn om man åker till Paris t ex.
 
Åh, jag hade ett sånt som liten. Sen kom ju de där länkarna med lite liknande funktion.

Nu var det evigheter sen jag såg nåt av det, men jag gillar idén med berlocker för "livshändelser".
 
Thomas Sabo har jättefina berlocker, eller "charms" som de kallas där. Varit sugen länge men det är ju inte överdrivet billigt direkt. :eek:

Ja, dem har jag också sett. Fina, men dyra ja. Men som sagt Guldfynd (och liknande butiker också säkert) har också, i en annan prisklass :).
 
I min ungdom (70-talet) var berlockarmband populära.
De var i silver och det var aldrig nån betydelse i berlockerna utan man köpte sådana man tyckte var fina. Vartefter an hittade fina så fylldeman på. Det fanns mängder av olika i varenda smyckesaffär.

Jag hade förstås ett. "Alla" hade ju dem. Minns egentligen bara den gulliga igelkottten.
Armbandet är borta sedan länge. Tror jag slängde det till slut. alternativt tappade bort det. De var inte värda så mycket.

Intressant om de kommit tillbaka och nu ska vara förknippade med känslor och minnen?
Mitt var i guld o berlockerna fylldes på efterhand, minnena var ju att berlockerna inköptes hos lokala guldsmeder i olika länder.
Min sondotter fick mitt när hon fyllde femton.
 
Många gånger har jag funderat på det här med berlock-armband; att köpa en länk och sen vid speciella tillfällen bygga på med en ny berlock.
Hade varit jättekul att ha gemensamt med t ex min bästa vän har jag tänkt, men hittills har det stannat vid tanken..

Men det hade varit roligt att se och höra ifall någon här har nåt sånt?! 😀 Vore jättekul att få höra "historien bakom" berlockerna, hur länge ni haft dem osv...

😊
Jag köpte ett när dottern fyllde ett sen köpt ny berlock varje år som symboliserar ngt hon gjort eller gillat under året. Allt från spindelnät (spiderman) till dansande flicka och flygplan (första resan).
Vet ej när hon ska få det kanske när hon fyller 18?
 
Jag köpte ett när dottern fyllde ett sen köpt ny berlock varje år som symboliserar ngt hon gjort eller gillat under året. Allt från spindelnät (spiderman) till dansande flicka och flygplan (första resan).
Vet ej när hon ska få det kanske när hon fyller 18?

Åh, det var ju också en fin idé att göra så! ❤
 
Jag har ett som inte är särskilt gammalt alls :) Det är nog två år gammalt skulle jag tro, och jag har den på mig varje dag. Länken och berlockerna är från Thomas Sabo.
Länken och en liten katt-tass fick jag av mamma när jag var tvungen av att ta bort min gamla vän Kapsy, som minne. Sedan dess har den byggts på.
- En fyrklöver, fick när jag fyllde 30 av mormor. För att jag skulle ha tur på min resa till Island och inte för mycket regn. :) Så blev det också, regn bara en dag av de 13 dagar jag var där.
- En liten skalbagge. Fick jag av mig själv för två veckor sedan. Den ska påminna mig om att sluta hålla saker inne så förbenat mycket och istället tala om att jag mår dåligt, så jag slipper gå igenom allt tungt helt själv.
 
Jag har ett från nomination, vilket fungerar lite på samma vis, men har länkar istället för berlocker.
Tycker att de med berlocker är jättefina, men det här är mer "vardagsvänligt" när det inte är något som hänger och pinglar :)
 
Jag har ett som inte är särskilt gammalt alls :) Det är nog två år gammalt skulle jag tro, och jag har den på mig varje dag. Länken och berlockerna är från Thomas Sabo.
Länken och en liten katt-tass fick jag av mamma när jag var tvungen av att ta bort min gamla vän Kapsy, som minne. Sedan dess har den byggts på.
- En fyrklöver, fick när jag fyllde 30 av mormor. För att jag skulle ha tur på min resa till Island och inte för mycket regn. :) Så blev det också, regn bara en dag av de 13 dagar jag var där.
- En liten skalbagge. Fick jag av mig själv för två veckor sedan. Den ska påminna mig om att sluta hålla saker inne så förbenat mycket och istället tala om att jag mår dåligt, så jag slipper gå igenom allt tungt helt själv.

Åh, så fint ❤. Visa gärna bild om du vill.

Jag har ett från nomination, vilket fungerar lite på samma vis, men har länkar istället för berlocker.
Tycker att de med berlocker är jättefina, men det här är mer "vardagsvänligt" när det inte är något som hänger och pinglar :)

Det har du rätt i, det blir det ju. Jag har ett svagt minne av att en i min klass på gymnasiet hade ett sånt :), de är också fina.
 
Jag har en armbandslänk från Pandora med olika små charms på. Vissa är betydelsefulla pga minnen och andra pga fina. De är lite dyra så är perfekt att önska sig en ny vid jul/födelsedag eller liknande :)
 
Jag har 2 st, (båda i guld) mitt egna som jag fick vid konfirmationen + en berlock o sen har det fyllts på vid olika tillfällen av föräldrar,vänner,pojkvänner och i dec fick jag mammas efter hennes bortgång,på sitt hade hon berlocker för oss barn, och berlocker som vi barn gett henne,Ska se om jag kommer ihåg att ta en bild
 
Jag har ett från Thomas Sabo som jag har på mig hela tiden :D Plus nästan en slags berlockhalsband. Halsbandet har tre olika sorts motiv som jag skilt åt med hjälp av berlockkulorna(?) från Thomas Sabo.
Armbandet har sex olika berlocker, med utrymme för mer. Två av dem skulle jag dock kunna byta så jag känner att armbandet kan räcka till länge :up: Jag gillar att kunna köpa nya när jag upptäcker dem och lägga till dem, sker dock inte så ofta då det är dyrt. Fick dock presentkort i julas som jag inte utnyttjat ännu.
 
Jag köpte en berlock-länk till min systerdotter i doppresent.
Ett sånt här (men med hennes namn på då).
9402698-origpic-f771c5.jpg

Köpte inte i barnstorlek utan så hon kan ha det när hon blir större. Tänker att jag gjort det lätt för mig med lite presenter senare ;)
 
Jag köpte en berlock-länk till min systerdotter i doppresent.
Ett sånt här (men med hennes namn på då).
9402698-origpic-f771c5.jpg

Köpte inte i barnstorlek utan så hon kan ha det när hon blir större. Tänker att jag gjort det lätt för mig med lite presenter senare ;)
Exakt ett sånt armband har jag på mig :up:
 
Jag har en armbandslänk från Pandora med olika små charms på. Vissa är betydelsefulla pga minnen och andra pga fina. De är lite dyra så är perfekt att önska sig en ny vid jul/födelsedag eller liknande :)
Jag har också Pandora... Ganska många numera. Fick första armbandet och berlockerna när jag fyllde 50 av maken och barnen. Har nu flera armband och halsband som används både till vardag och fest.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 764
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 295
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 110
Senast: Pratsch
·
Kultur Jag har funderat på detta ett tag, ifall man hört eller sett nån bukefalist i radio/tv/tidning... så, har ni varit med nångång? 😃 Jag...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 617
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Engelsk grammatik
  • Svensk politik nr 3
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp