Beroende av GRIMMOR!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Carolina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 3 621
Sv: Beroende av GRIMMOR!

KL

Jag har haft massa grimmor,men dom försvinner!:eek: ( :rofl: ) Gillar grimmor,men har inte många..:( måste köpa nga mer!:d

Nu har det gått ett halvår sen du startade tråden. Hur många har du nu?:)

Jag har bara en grimma till min. Jag borde nog köpa en till och ha som reserv.

Det är kanske någon grimmsamlare som lagt beslag på dom:rofl:

Vi har grimmor så det räcker och blir över.
Har en häst som gått från fölgrimma till full nu på 5 år.
Och det finns X-antal där, tror jag har 2 fölgrimmor, 3 ponny,
MASSOR cob (har iofs en ponny som kan ta över) och sen nu ca 6 st i full.

Dock inte upp emot 45 st ;)..

Jag tycker det är tråkigt med grimmor :p
Har 3 st, men min häst går utan grimma i hagen så det är inte direkt något slitage på grimmorna, utan dom används vid hämtning i hagen och uppställning i gången.

Hej. Jag tycker inte alls det är konstigt att ha många grimmor. Gärna med matchande grimskaft. Allt som har med hästarna att göra är lika kul. Det är som när man var liten och ville ha många barbiedockor. Man blir lika glad för varje ny oavsett om man köper den själv eller om man får en som gåva. Varför ska man låtsas att det inte betyder något att ha fina grejer till hästarna bara för att man är vuxen? Det är bra att ha många. Då kan man fylla en hel tvätt om man nu ändå ska tvätta. Våra hästar har grimmor i hagen vintertid och man vill ju inte att hästarna ska gå skitiga. Det finns många som gillar att handla. Och det är ju tur, för handlarna ska ju leva de också!

jag ljuger inte om jag säher att jag har nog 60-70 grimmor. de e en sån grej man alltid köper när man åker någon stanns =9 älskar att köpa grimmor. men e för lat för att tvätta dom så blir dom skitiga läggs dom undan =) doch så har mina hästar aldrig grimma på si hagen så dom varar ett tag. har haft häst i 8 år å sparat sedan dess =)

Jag har mkt utrustning till min pony (schabrak :love: Benskydd :love: ) Men grimmor har jag aldrig varit särskilt sugen på att shopa :p
Fick med 5-6 grimmor till henne, använder 2 av dom. Under de 1,5 åren jag haft henne är den enda grimman jag köpt en lädergrimma att ha i transporten.
Ska dock köpa en rutig grimma nu, det är snyggt :d

Jovisst det kan väl vara kul att köpa om man hittar någon snygg men det är ju inte lika roligt som träns och schabrak:).
Min stora har: 3st lädergrimmor och 5st nylongrimmor
Ponnyn har:1 lädergrimma och 3st nylongrimmor

jag älskar att handla grimmor fast jag har ca 10 kanske jag har super många borstar jag och en kompis räknade dom förra helgen det var 73 st och jag har bara 1 ponny:rofl:

Shit, jag har motsatt problem! Hatar att shoppa grimmor! :p
Vilket inte har varit någon höjdare med tanke på dom 3 eller 4 slaktade grimmorna bara i vinter... (häst i hagen som gillar att rycka i grimmor)
Dessutom har ponnyn(!) lite svår storlek att köpa till. X-full blir alldeles för långa, men Full kan bli kort under käken så det behöver vara en rätt stor eller bred (eller helst justerbar under käken) grimma i Fullstorlek.
Den andra är rätt normal Full, lite mot cobhållet så den är lättare.

Tvingade mig att köpa en ny grimma sist när det faktiskt fattades en men det tog emot! Särskilt eftersom dom bara hade två i rätt storlek att välja mellan.
Innan hade jag plockat av gamla reservgrimmor och grimmor från tidigare hästar så långt det gick.

Är väl ingen shopoholic alls vad gäller hästar även om det är många olika grejer jag skulle vilja köpa.

Liknande trådar

Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
678
Senast: WildHorse
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 450
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 246
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 932
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka