Beroende på vad man gör ..

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare SSBLPD
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 844
S

SSBLPD

Borde det inte vara väldigt avhängt vad man GÖR med hästen när man kör med den, vad man behöver för utrustning?

Jag kör just nu en liten lätt vagn med en travsele på hästen. Han är pigg och glad, travar på med spetsade ögon och god fart.
Men jag tror ju knappast att jag skulle unna köra en maraton med den . :crazy:

Sv: Beroende på vad man gör ..

så sant. en loksele och flakvagn hade inte passat så bra att travträna i heller.

Du menar att man bör anpassa sele o vagn efter körsätt?
Ja självkart, det tror jag dom flesta gör, eller? :smirk:

/L

Jag har hört att man ska använda loksele med tryckvagn inom travträning, och en tryckvagn ger väl tryck, så att det ska gå tyngre? Ja då går en flakvagn lika bra! :idea: :D

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 989
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 022
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
865
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka