Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tidigare berättat om att jag under denna sommar haft workawayers boende hos mig. Under de 3 senaste veckorna har jag haft en ung man boende hos mig, en mycket sympatisk, trevlig och hjälpsam person. Vi har haft en del intressanta samtal och samtalet här om dagen väckte en del frågor. Idag skulle han åka hemåt, men jag bad honom stanna till lunch för jag ville prata lite mer med honom och lufta de frågor jag hade.

Det blev en intressant (och lång) lunch som även gav mig en aha-upplevelse över mitt eget agerande i ett tidigare skede i livet. Att sedan höra en del av hans historia, lamslog mig nästan och fick mig att fundera mer över hur det mänskliga psyket fungerar. Jag är ganska intresserad av sådant, men att höra om andras upplevelser och perspektiv, vidgar vyerna. Han är nog en sådan person som för alltid kommer att ha en plats i mitt hjärta och jag hoppas att det går bra för honom.

-

Gårdagens ridning blev f.ö. inte någon kul historia. Det regnade häftigt och regnkläderna höll inte hela vägen. Den väg jag skulle ridit var avspärrad så jag blev tvungen att rida tillbaka och ta en annan väg. I en galopp hörde jag ljudet av en hästsko som klingade, sedan ryckte hästen till lite. Han hade tappat en framsko och dessutom fått ett sömstick i sulan. :crazy: Det enda jag kunde göra var att börja gå med honom till stallet, samtidigt som jag messade ägaren om vad som hänt. Jag kände mig lite stressad över det hela men vi kom tillbaka utan att mer elände hände och sedan kom ägaren och kollade hästen. Det var inte så farligt som jag trott. Vi får bara hoppas han inte får en hovböld.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 390
Senast: Enya
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 361
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Frågan har väl ställts om och om igen men nu står jag här och ber kloka buke om råd, om någon orkar läsa. Haft en mindre sund relation...
2
Svar
32
· Visningar
5 106
Senast: ameo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 546
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp