Besiktningsprotokoll

Sv: Besiktningsprotokoll

Till vad? Försäkringsbolagen har lite olika regler, själv anser jag att de är inaktuella så snart hästen går utanför kliniken. Snubblar de på lämmen när man lastar kan de ju vricka sig.

Om du menar till häst så sa Agria när vi köpte våran att det var 3 månader.

Men det är ju som LovisaLeonora_ säger, egentligen är det ju bara aktuellt just precis då, vad som helst kan ju hända..

Jag blev lite konfunderad när du skrev att det var två veckor för hasröntgen så jag har ringt och kollat med mitt bolag. De godkänner röntgen som är 12 månader när det gäller hästar under 4 år och röntgen som är 6 månader på hästar över 4 år. Detta gäller oavsett om det är spattröntgen eller ej.

Vilket/vilka bolag godkänner inte äldre än två veckor?

A

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 797
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Jag har vår 10-åriga D-ponny (Skåne) ute till försäljning till halva priset mot vad som var "normalt" för tre år sedan. Det är i princip... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 352
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har köpt en häst. Först var jag fodervärd. Efter att vi kommit överens om att jag skulle köpa blev Köpekontrakt påskrivet. Full... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 280
Senast: MiaMia
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
1 030
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka