Beslutsångest och solen som försvann

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag trodde ju att jag skulle få rida i sol idag. Den sken hela förmiddagen, hela vägen till stallet och när jag hämtade pålle i hagen. När det var dags att sitta upp hade den försvunnit. Så tji fick jag. Efter halva turen kom duggregnet.

Nåväl, ridturen gick ju bra idag. Pålle var lite loj idag, jämfört med hur han brukar vara, men han tyckte ändå att det skulle vara galopp i en uppförsbacke där jag tänkte att vi bara skulle trava. :D Han fick en tillsägelse och sen blev det fin trav resten av backen. :)

I morgon blir det ridlektion på ridskolan igen. Det ska bli kul. Dessutom har jag födelsedag i morgon. :)

Nu rider jag alltså två gånger i veckan, en gång på min medryttarhäst och en gång på ridskolan, men jag är ju sugen på att rida ännu mer. Jag funderar på att fråga medryttarhästens ägare om jag skulle kunna rida 1 dag till i veckan. Det skulle nog inte vara en omöjlighet eftersom han inte rids så mycket. Jag trivs jättebra med hästen och jag trivs jättebra med ägaren också. Men jag tycker det är lite långt att åka och åt fel håll. Inte så att det är oöverstigligt egentligen... men när jag nu har hittat en annons om en ponny som söker medryttare och som bor på ett annat ställe på bekvämavstånd så blir det ju lockande att komplettera med den i stället. Men den vill ägaren ha medryttare till två dagar i veckan och det kanske blir för mycket. Hmm, jag har beslutsångest.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 506
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 246
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 999
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Idag kom det upp en bild på fb med min första medryttarhäst jag hade i den här trakten. Han var riktigt välutbildad och en utmaning att...
Svar
0
· Visningar
1 052
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp