Bukefalos 28 år!

Best in Show (Ulvlek)

Hittat hit! Om ingen annan paxat så har jag en silverfärgad toypudel vid namn Feeorins So You Think You Can Dance med mig in i ringen. :love:

Rollistan kändes logisk och bra, så jag måste nog läsa om den ett par gånger, för det brukar betyda att jag missat något väsentligt. :crazy:
 
Rollistan kändes logisk och bra, så jag måste nog läsa om den ett par gånger, för det brukar betyda att jag missat något väsentligt. :crazy:
Tycker du?
Jag tycker det känns lite läskigt att vara i princip utan siare (prästen är ju nån slags svag variant, antar jag - garanterad en ulv om de biktar sig, men får inte nämna den)
Och vi ska rösta fram en Borgmästare, där har ju ulvarna en möjlighet att försöka sno åt sig den rollen...

Inte så att jag klagar på upplägget, för det verkar kunna bli en spännande lek :)
 
Bsf har ju agerat Q och rett upp det mesta. Men bara så jag hänger med i rollistan, den onda fen, känner den till ulvarna eller inte? :)
 
Tycker du?
Jag tycker det känns lite läskigt att vara i princip utan siare (prästen är ju nån slags svag variant, antar jag - garanterad en ulv om de biktar sig, men får inte nämna den)
Och vi ska rösta fram en Borgmästare, där har ju ulvarna en möjlighet att försöka sno åt sig den rollen...

Inte så att jag klagar på upplägget, för det verkar kunna bli en spännande lek :)
+ ringbärarens sia då. men iom den onda fen som också har minst en sia så...
 
Tycker du?
Jag tycker det känns lite läskigt att vara i princip utan siare (prästen är ju nån slags svag variant, antar jag - garanterad en ulv om de biktar sig, men får inte nämna den)
Och vi ska rösta fram en Borgmästare, där har ju ulvarna en möjlighet att försöka sno åt sig den rollen...

Inte så att jag klagar på upplägget, för det verkar kunna bli en spännande lek :)

Haha, nä jag menade inte så. Jag menade att jag förstod vad alla roller betydde och gjorde. ;) När det handlar om själva fördelningen och att vi saknar siare, så är det såklart lite nervöst, men jag tror det kan bli en rolig lek.
 
Uppfödare (drake)- Har förmågan att få två andra deltagare att bli kära, dessa bildar då kärlekspar. Kan använda sin kraft vid valfri DL. (dock kan den bara använda kraften när den är vid liv). Kärleksparet vet om sin älskades roll.
Valfri DL kan man tolka det som att den i princip får välja närsomhelst? Och att kärleksparet får veta om varandra direkt efter nästkommande DL ? Eller får de veta direkt ? Vad händer om en i kärleksparet tex blir käk eller lynchad innan de i så fall får vetskap om varandra - tänker på att det ju brukar vara att om en dör drar den med sig den andra? eller har kärleksparet en annan funktion i denna leken ?hittade ingen beskrivning av deras funktion( eller så missade jag för att jag sitter på mobilen ? )

Proffshandler (ringbärare) - Har en vitaminspray som hjälper till att vinna. Sprayen innehåller några fördelar. En sia, ett beskydd, en extra röst och en förhäxning. När ringbäraren dör så ärver någon som var delaktig i ringbärarens död sprayet. Blir ringbäraren käk så lotttas vitaminsprayet bland ulvarna. Blir ringbäraren lynchad så lottas vitaminsprayet bland de som var med och lynchade ringbäraren.
Och det är handlern som själv får utnyttja vitaminsprayen som
Jag tolkar beskrivningen ? ( alltså inte att förväxla med en brevis som skickar paket till andra )
 
Valfri DL kan man tolka det som att den i princip får välja närsomhelst? Och att kärleksparet får veta om varandra direkt efter nästkommande DL ? Eller får de veta direkt ? Vad händer om en i kärleksparet tex blir käk eller lynchad innan de i så fall får vetskap om varandra - tänker på att det ju brukar vara att om en dör drar den med sig den andra? eller har kärleksparet en annan funktion i denna leken ?hittade ingen beskrivning av deras funktion( eller så missade jag för att jag sitter på mobilen ? )

Eftersom draken har en gräns (DL) så får kärleksparet veta om att de är utvalda efter DL. Om draken skulle ändra sig före DL.

Om döden - måste jag kolla med @Artline (som skrev ihop rollbeskrivningarna) hur hon tänkt. Återkommer om det.


Och det är handlern som själv får utnyttja vitaminsprayen som
Jag tolkar beskrivningen ? ( alltså inte att förväxla med en brevis som skickar paket till andra )

Handlern utnyttjar krafterna själv, ja.
 
Fråga - ringbäreriet - har själva ringen/sprayen någon betydelse för vinst? Typ att den är avgörande istället för lotten om en sådan situation uppstår?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 088
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 536
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 374
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 899
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp