Beställa Mattes pad

lwt03001

Trådstartare
Jag ska köpa en Mattespad och undrar korrektion system och sadelfixering innebär. Hoppas någon kan hjälpa mig!
 
Är detta något som står i annonsen angående beskrivning av padden?

Correction system från mattes innebär att du kan lägga i ilägg som höger sadeln bak eller fram.
Sadelfixering är ju vad alla eftersträvar; att sadeln ligger still och inte glider eller sjunker ned fram eller bak. Så där vet jag inte riktigt vilket svar du söker.

Jag har en klassisk mattespadd, eftersom min sadel ligger rakt och inte behöver höjas någonstans.
 
Det står så när jag ska beställa den på en hemsida. Tack för ditt svar. Då är frågan vad sadelfixering betyder. Om det kan vara om det är kardborreremmar eller hål för att trä igenom schabrakets remmar...
 
Jag hade gissat på kardborreremmar. Du har inte en länk? Fast jag hade nog mailat o frågat, inte hört om d innan iaf :) Man kan ju välja till/bort kanterna fram o bak, kan ju vara det butiken menar också.
 

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
993
Senast: Nepenthe
·
Övr. Katt Osäker på var jag ska lägga tråden, men det är ju katternas balkong…. Jag har en innätad balkong på ca 2x3 meter som används flitigt av...
Svar
5
· Visningar
640
Senast: ufot
·
Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
538
Senast: Murray
·
Hemmet Hittade en gammal tråd från 2008 på ämnet, men tänkte att jag skulle be om lite mer uppdaterade tips. Kanske vet ni någon specifik...
Svar
14
· Visningar
813
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp