Bukefalos 28 år!

Beställa vin

SaraXX

Trådstartare
Jag vill inte gå in på Systemet nu, pga ni vet, men jag skulle vilja ha något till nyårsmiddagen åtminstone. Där jag bor kan vi inte få hemkörning eller till ombud, utan det är hämta ut i butik som gäller. Har ni tips på sidor att beställa från? Det behöver inte vara exklusivt, gärna möjlighet till småflaskor eller liknande eftersom det bara är jag som ska dricka.
Annars får jag åka till byhålan där jag aldrig är och hoppas att det är lugnt där på systemet en förmiddag eller så.
 
Jag vill inte gå in på Systemet nu, pga ni vet, men jag skulle vilja ha något till nyårsmiddagen åtminstone. Där jag bor kan vi inte få hemkörning eller till ombud, utan det är hämta ut i butik som gäller. Har ni tips på sidor att beställa från? Det behöver inte vara exklusivt, gärna möjlighet till småflaskor eller liknande eftersom det bara är jag som ska dricka.
Annars får jag åka till byhålan där jag aldrig är och hoppas att det är lugnt där på systemet en förmiddag eller så.
Om du vill/kan hämta ut på systemet så beställer du det på deras hemsida. Utlämningen kan vara i förbutiken så att man inte behöver gå in. Annars är systembolaget det enda ställe där man kan handla hyfsat tryggt. Ordnad kö utanför och vakter som ser till så att det inte blir för många inne i butiken (de tider som det är risk för det)
 
Om du vill/kan hämta ut på systemet så beställer du det på deras hemsida. Utlämningen kan vara i förbutiken så att man inte behöver gå in. Annars är systembolaget det enda ställe där man kan handla hyfsat tryggt. Ordnad kö utanför och vakter som ser till så att det inte blir för många inne i butiken (de tider som det är risk för det)
Nja, finns massa importörer du kan handla direkt ifrån som kommer hem med bud, men brukar kosta runt 200kr för leveransen och det är inte alltid det går att leverera överallt. Blir ju såklart väldigt dyrt då om en bara köper enstaka flaskor.
Beställde själv en vinlåda från pompette för någon månad sedan, kom hem till dörren.

Annars skulle jag tipsa @SaraXX att beställa till systembolagets butik typ nu i dagarna, beställa rätt många flaskor åt gången så det räcker och känns ”värt” att åka till butiken och sedan hämta ut när det är som minst folk där inne.
Jag upplever att det oftast är mycket folk precis vid öppning samt efter kontorstider fram till stängning, och definitivt mycket folk fredagar och lördagar nästan hela dagen.
Bäst är ju att ringa till just den butiken och höra med dom vilken dag och tid det är minst folk. Man brukar ha rätt många dagar på sig att hämta ut beställningen :)
 
Nja, finns massa importörer du kan handla direkt ifrån som kommer hem med bud, men brukar kosta runt 200kr för leveransen och det är inte alltid det går att leverera överallt. Blir ju såklart väldigt dyrt då om en bara köper enstaka flaskor.
Beställde själv en vinlåda från pompette för någon månad sedan, kom hem till dörren.

Annars skulle jag tipsa @SaraXX att beställa till systembolagets butik typ nu i dagarna, beställa rätt många flaskor åt gången så det räcker och känns ”värt” att åka till butiken och sedan hämta ut när det är som minst folk där inne.
Jag upplever att det oftast är mycket folk precis vid öppning samt efter kontorstider fram till stängning, och definitivt mycket folk fredagar och lördagar nästan hela dagen.
Bäst är ju att ringa till just den butiken och höra med dom vilken dag och tid det är minst folk. Man brukar ha rätt många dagar på sig att hämta ut beställningen :)
Det brukar inte vara halvflaskor hos importörerna tyvärr, tycker det är riktigt svårt att hitta och generellt är Systembolaget bäst på just halvflaskor.
 
Det brukar inte vara halvflaskor hos importörerna tyvärr, tycker det är riktigt svårt att hitta och generellt är Systembolaget bäst på just halvflaskor.
Missade att det önskades halvflaskor! Håller med om att utbudet är skralt på den fronten, även på systemet är det svårt om en vill ha lite bättre vin eller naturvin på halvflaska.
 
Ja det är tråkigt! Jag uppskattar verkligen halvflaskor.
Ett alternativ kan vara att investera i en sån där kork som håller vinet fräscht i några dagar, fick visat mig en sådan på en restaurang. Ganska dyr dock och det behövdes speciella gaspatroner men det fungerade tydligen mycket bra.
Jag har en vanlig vakuumpump med förslutning från Le Creuset, fungerar bra i 2 dagar för de flesta naturviner men inte mer än så.
 
Ja det kanske måste bli systemet då. Jag är ingen storkonsument och det känns rätt dumt att öka konsumtionen bara för att det ska bli värt att beställa. :laugh:
Tack för era svar!

@mamman, jag var inne på systemet i höstas innan de strängare restriktionerna började gälla och jag håller nog inte med om att det var särskilt säkert. Begränsat antal personer, visst, men det spelar ju ingen roll om de trängs där inne. :)
 
Nja, finns massa importörer du kan handla direkt ifrån som kommer hem med bud, men brukar kosta runt 200kr för leveransen och det är inte alltid det går att leverera överallt. Blir ju såklart väldigt dyrt då om en bara köper enstaka flaskor.
Beställde själv en vinlåda från pompette för någon månad sedan, kom hem till dörren.
Tolkade TS som att hon ville hämta ut på systemet :-)
 
Ja det kanske måste bli systemet då. Jag är ingen storkonsument och det känns rätt dumt att öka konsumtionen bara för att det ska bli värt att beställa. :laugh:
Tack för era svar!

@mamman, jag var inne på systemet i höstas innan de strängare restriktionerna började gälla och jag håller nog inte med om att det var särskilt säkert. Begränsat antal personer, visst, men det spelar ju ingen roll om de trängs där inne. :)
Nej det är klart, men säkrare än ICA som tar in hur många som helst. De tider som de har vakter begränsas i a f trängseln och min erfarenhet är att det påverkar positivt.
 
Om du vill/kan hämta ut på systemet så beställer du det på deras hemsida. Utlämningen kan vara i förbutiken så att man inte behöver gå in. Annars är systembolaget det enda ställe där man kan handla hyfsat tryggt. Ordnad kö utanför och vakter som ser till så att det inte blir för många inne i butiken (de tider som det är risk för det)

Förbutik? På systembolaget?

Jag hämtade beställning idag på systemet. Jag var nog tvingen att vara inne på systemet längre tid än om jag hade köpt något de hade i butiken. Jag var tvungen att gå in, leta upp en i perosnalen, vänta tills hen hade tid att hjälpa mig, vänta tills hen hade hämtat min beställning på lagret och sen ställa mig i vanlig kassakö. Ur smittsynpunkt var det absolut ingen vinst!

Och de hade defintivt behövt vakt utanför som höll koll på hur många som var där. Mitt i en korsning (inne i butiken) stod det dessutom en tant med rullator och hennes två vänner och pratade glatt och blockerade för halva butiken. Folk är inte kloka! Men nu behöver jag inte åka till systemet mer i år!

Vid paketutlämningen på ICA hade en annan tant med rullator ställt sig precis intill där man tar sin nummerlapp. Alla som skulle ta nummerlapp var tvungna att gå nära henne. Folk är inte kloka!
 
Jag tycker absolut inte att Systemet är värsta stället att besöka. Om man undviker de värsta dagarna och tiderna då såklart. I stället för att handla min vinflaska efter jobbet på fredagar så gör jag det nu istället på onsdagar. Funkar hur bra som helst. Brukar vara jag och en och en annan strökund till bara.... :)
 
Vinoteket Där handlar min mamma :) hemleverans. Kan vara värt att kika på

Dricker ingen alkohol själv men hon fick presentkort dårifrån. Jättesmidigt
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 940
Senast: lundsbo
·
Fritid Denna regniga söndagsförmiddag drömmer vi oss bort till Costa Rica, som är det tilltänkta målet för vår bröllopsresa. Vi gifter oss i...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: Ava22
·
Kropp & Själ Jag vet att det just ju känns extra jobbigt med allt för att det är mitt i natten och jag är extremt trött. Inget blir ju någonsin...
2
Svar
26
· Visningar
4 892
Senast: BornAgain
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 356
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp