Beställning som inte levereras som bestämt

Alexandra_W

Trådstartare
Udda rubrik men..

Jag beställde saker från apotek hjärtat i torsdags. Valde att beställa där då de har 20% och alternativet hemleverans på lördagen fanns. Annars hade jag köpt i butik då jag behöver sakerna. Men få hem. På lördag kändes okej jmf med köpa dyrare I butik på fredag. Betalade för frakt för att få på lördag,, annars kunde jag valt fraktfritt och hämta på måndag.

Får orderbekräftelse men läser inte så några förutom att det står "hemleverans med Best". Lördag kommer men ingen grej. Ser då att det står planerad leverans måndag 18-22.

Så nu har jag betalat för frakt som inte sker som tänkt samt får inte sakerna förrän två dygn senare. Kundtjänst hade ju stängt så får bråka med dem på måndag.

Men någon annan som varit med om samma? Fick ni någon kompensation?
 
Jag hade vart vansinnig i telefon med kundtjänst på måndag...

Det ÄR ovanligt med leverans på lördagar så om de nu erbjuder just det så ska det fanimej fungera!!

Ja men precis. Jag kollade tre gånger till och med just för hur ofta brukar det vara lördag, men jo lördag 18-22. Perfekt liksom!
 
Jag hade låtit bli att vara vansinnig. Det är lättare att få kompensation om man uppträder korrekt och trevligt. Vansinnig kan man spara till sedan, om korrekt och trevlig trots allt inte funkar.

Tja samtidigt så ingen kompensation kan ju så att säga rätta till det.

Jag menar inte man ska vara vansinnig för det men skadan är liksom irreparabel rent så.
 
Udda rubrik men..

Jag beställde saker från apotek hjärtat i torsdags. Valde att beställa där då de har 20% och alternativet hemleverans på lördagen fanns. Annars hade jag köpt i butik då jag behöver sakerna. Men få hem. På lördag kändes okej jmf med köpa dyrare I butik på fredag. Betalade för frakt för att få på lördag,, annars kunde jag valt fraktfritt och hämta på måndag.

Får orderbekräftelse men läser inte så några förutom att det står "hemleverans med Best". Lördag kommer men ingen grej. Ser då att det står planerad leverans måndag 18-22.

Så nu har jag betalat för frakt som inte sker som tänkt samt får inte sakerna förrän två dygn senare. Kundtjänst hade ju stängt så får bråka med dem på måndag.

Men någon annan som varit med om samma? Fick ni någon kompensation?
Jag beställde också hem med apoteket hjärtat, dessutom receptbelagd medicin till hunden som jag behövde rätt omgående, och det tog 1 vecka innan min order ens var behandlad. Ringde dom och då sa dom att dom har hög arbetsbelastning och långa leveranstider pga det. Beställde med posten dock och det kom fram dagen efter ordern väl var packad.
 
Jag beställde också hem med apoteket hjärtat, dessutom receptbelagd medicin till hunden som jag behövde rätt omgående, och det tog 1 vecka innan min order ens var behandlad. Ringde dom och då sa dom att dom har hög arbetsbelastning och långa leveranstider pga det. Beställde med posten dock och det kom fram dagen efter ordern väl var packad.

Här skickades den fredag fm iaf. Varit med om det du beskriver från apotea. Medicin och utlovad leverans på max 3 dagar. Tog 13...
 
Jag hade låtit bli att vara vansinnig. Det är lättare att få kompensation om man uppträder korrekt och trevligt. Vansinnig kan man spara till sedan, om korrekt och trevlig trots allt inte funkar.

Jag håller med. Jag hade nog kunnat BLI vansinnig om det var viktigt, men att ta ut det på någon på kundtjänst är så jävla drygt att göra. Det ska inte påverka ev. kompensation, men den enskilda personen på kundtjänst har knappast ansvaret för - och troligtvis inte ens möjlighet att kunna påverka - att leveransen inte skedde som den skulle.
 
Jag menar inte vansinnig så som i att skrika, svära och leva rövare i telefon men väldigt bestämt krävt någon form av 1. Förklaring 2. Be om kontakt med någon högre ansvarig (absolut inte ta ut frustration på den stackare som är anställd för att lyfta på luren men be om att få prata med ansvarig för just min leverans). 3. Ev ersättning

Förhoppningsvis var det inte akuta grejer som köptes och förväntades MEN likförbannat ska ju "specialleverans" hållas om dom nu erbjuder det och jag har betalat för det!
Gjort är ju tyvärr gjort
 
@Seabaz Men vem menar du skulle vara enskilt ansvarig för just din leverans och vad ska den personen kunna göra i efterhand? Det är en lång kedja och något har uppenbarligen gått snett. Det är inte bra - det tycker garanterat ingen och förhoppningsvis har företaget rutiner för att se över att leveranserna fungerar - men sånt händer.

Sen är det ju en sak att man som kund självklart bör få kompensation om man har betalat för en tjänst som inte har uppfyllts.
 
Ingen är ju enskilt ansvarig men företaget är det och de har anställda som ska företräda bolaget.

På samma vis som det inte är mitt fel om myndigheten jag är anställd hos gör fel. Men en del i mina arbetsuppgifter är att företräda myndigheten i kontakten med de som är upprörda för det gått fel. Dvs missnöje med myndigheten är mitt jobb att hantera. Därmed inte sagt att det ingår i mitt jobb att bli skriken på, men väl hantera kritik, känslor osv.
 
Jag har ”bråkat” en del med Adlibris när jag betalat för snabbfrakt och paketet inte ens packats den dagen som leveransen var utlovad. De brukar utan knot betala tillbaka kostnaden för frakten, dra av typ 10% på fakturan och skicka ett presentkort på typ en hundring.

Inte för att det hjälper när man står utan kursböcker (sen ändring från skolan) men ändå. Vid ett tillfälle fanns boken på annat ställe (till lägre pris!) i affär så jag returnerade.
 
Jag fick tillbaka pengarna för expressfrakten när postnord inte orkade köra min tv till Ödeborg dagen före midsommarafton.
Den var den enda låda som stod kvar på terminalen i Uddevalla.
Skulle begärt mer då jag fick be grannen köra ner mig och hämta den.
 
De hävdar att det var ett "tekniskt fel" som gjorde att man kunde välja leverans med Best på lördagen men att de bara kör på vardagar. Det är inte helt sant då de åtminstone i vissa delar av landet kör även helger men.

Som kompensation fick jag en rabattkod på 10% vid nästa köp. Giltig tom oktober 2019
 

Liknande trådar

Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
391
Senast: Silver Girl
·
Juridik & Ekonomi Jag beställde tidigt i våras saker på nätet från en större butik. Fick sakerna och en faktura. Så långt inga problem. För ca två veckor...
Svar
6
· Visningar
756
Senast: Mirtai
·
Äldre Jag och min man har beställt en ny (dyr) säng. Blev vid köptillfället lovad leverans i v34, vilket passar oss bra eftersom vi flyttar...
Svar
14
· Visningar
1 579
Senast: Korven
·
Äldre Jag passade på att köpa två telefoner när det var black friday hos min operatör (den som förr hade ett får i sin reklam) Vi behöver nya...
Svar
12
· Visningar
2 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp