Beställa från USA..

Johanna.Ingvarsoon

Trådstartare
Funkar det hyfsat smidigt? Jag har beställt från England och Tyskland utan problem. Brukar det bli mycket dyrare om det fastnar i tullen och hur stor risk är det att det gör det?

Sv: Beställa från USA..

Numera "fastnar det i tullen" så räkna med de extra pengarna.
Annars är det inget konstigt, som att beställa från var som.
// Linda

Jag beställde från USA för ett par veckor sen. Inga konstigheter. Moms och postens avgifter fick jag betala, tull är det bara på varor av ett värde över 1600kr. Tjänade inte jättemycket på det, blev runt 200kr i slutänden och då hade ändå säljaren skrivit ett lägre inköpspris som momsen beräknades på än vad det verkligen kostade.

Men hur räknar jag ut vad det kommer att kosta? Jag har varit inne på tullverkets hemsida men jag fattar inte ett dugg. Det jag ska köpa kostar 66 dollar.

För mig blev det 25% moms på inköpsvärdet+ fraktkostnad, samt postens avgift på 100kr. Inköpsvärdet som säljaren skrev på min försändelse var nog 50$ tror jag (var eg 170 inkl frakt) och för det fick jag betala om det var 129 el 139kr i moms och så postens 100kr. Så räkna du på runt 250kr extra ungefär.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
937
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
724
Senast: cowgirl81
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 288
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka