Beställa från utländska sidor

Sv: Beställa från utländska sidor

Jag ska först skaffa häst, sen j*vlar kommer de få en STOR beställning! :D

beauspirit skrev:
men då borde man alltså kunna beställa det genom min låtsaspappas företag, hovslagerit? för han får ju dra moms på hästgrejer (vet inte i vilken utsträckning, men i hans företag ingår även hans verksamhet av travhästarna tror jag och har för mig att han får dra momsen på hästmaten vi köper etc)

ska höra med honom :p

Visst kan du göra så. Men då ska du också räkna med att din låtsaspappa får betala den svenska momsen.
Vilket land har lägst moms på varan, UK eller Sverige? Det lönar sig nog att tänka efter före. :)

Immer

Jo självklart tänker man till och kollar upp allt -riktigt- ordentligt innan man beställer ;)
mina pengar och vill ju inte sitta där sen med en mastra extra-kostnader :p

men nu blir det ingen beställning då jag fått dyr vet.räkning+mediciner att betala så det får vänta...

han fick lymfangit genom ett ordentligt muggsår på hö.fram :(.
är nu bra, lymfangiten borta och såret är nästan helt läkt, har börjat skritta honom nu.
men inget kul sådär, vi hade precis kommit igång och tävlat, skulle åka till hans uppfödare imorgon i sthlm och tävlat osv. men men jag är glad att han blev frisk och att inte lymfangiten hann gå längre!

Oj, jobbigt :crazy:
Men tur att han är frisk nu! Hoppas ni kommer ut på tävlingsbanorna snart igen! :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 766
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 396
Senast: Johanna1988
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 127
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 732

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka