Betäcka sent..

Sv: Betäcka sent..

**KL**
Har ni märkt skillnad på fölvisningsresultat och föl som fötts senare? Jag har nog inte gjort det när jag varit ute men däremot så har det dömts mycket utifrån vad man kan se idag och inte vad man tycker att domarna borde kunna se. Dagsformen är ju jätteviktig! Lite överbygd föling så blir det inte så bra, men hur tajmar ni det? Har ni koll på hur gammalt fölet kommer att vara när ni bokar vilken visning?

Jag hade ett sto som inte hade föl vid sidan men valde att vänta med att åka till stationen, vill helst ha föling i maj-juni när det är någerlunda varmt eftersom det är lite bekvämare än en föling om det finns risk för snö, riktig kyla etc.

Sv: Betäcka sent..

Ja men det är ju klart, men jag ska bli bättre på att försöka låta bli att åka i en växtfas. Själv har man ju sett fölet när det varit bättre i fas och det är lätt att bli besviken..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 488
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 464
Hemmet För 2 år sen köpte vi ny säng. Jag gjorde ordentlig research, vi var runt och provade olika sängar mm. Jag ville verkligen göra ett noga... 2 3
Svar
56
· Visningar
3 190
Senast: Rosett
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 339
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka