Bukefalos 28 år!

Betäckning 2011 C=

Alfakrulls

Trådstartare
Jag hittade ingen tråd, kanske letade ja för dåligt?

Men nu är ja nyfiken på vad ni har för betäckningsplaner till våren 2011!
Vilka hingstar? Till vilka Ston?
Ja, berätta nu era avelsplaner inför 2011!! :D
 
Sv: Betäckning 2011 C=

Vi betäcker vår Tildra med Sómi från Knutshyttan.
Tildra är ett femgångssto med mycket stark trav, taktren tölt och en okej galopp. Hennes största styrka är hennes skalle. Hon är alltid pigg och frammåt, orädd och lugn! Precis den typen av häst som jag vill ha!
Sómi har helt fantastiska gångarten och fick en fin exterörbedömning förra året (han visade inte vad han kan på visningen gångartsmässigt mot vad jag har sett på hemmaplan) Han är coollugn men arbetsvillig och är inte rädd för f-n själv...
Hoppas på att få en riktigt trevlig och lättriden ridhäst som man kan ta med på alla upptåg. Gärna med gångarter över medel, som alla andra...
 
Sv: Betäckning 2011 C=

Vi är väll inte helt klart än och det blir säkert ändringar.
Detta är tanken just nu:

Dád frá Árbae (3:a i T2 SM 2010 och 3:a i B-flock på Geadingar SM) - Fannar frá Kvistum
Raudhetta fra Stenholt ( 7,82 -fyrgångare) - Teigur vom Kronshof
Aradis från Änghaga - Hektor fra Engholm
Dimma från Kambo - Tónn frá Auðsholtshjáleigu
Ástsael från Aconaqua- Tónn frá Auðsholtshjáleigu
Frán frá Vidivöllum Fremri (8,07 -fygångare)- Tónn frá Auðsholtshjáleigu
Hrimdögg från Killedal - Sirkus fra Engholm
Nina vom Ravenstein (7,70 fygångare)- Sirkus fra Engholm
Aska från Smedjan - Atgeir frá Vatnsleysu

Freydis från Killebacken ska tas ur avel och tränas för visning 2012.
 
Sv: Betäckning 2011 C=

*kl*

Spännande planer ni har!


Själv ska mitt lilla sto,

Grima fra Hrafnkelsstödum
GrimaBuffa297.jpg


troligen få dejta denna snyggingen.....

Rolex fra Olafsbergi
dsc_0308_93430799.jpg



:D
 
Sv: Betäckning 2011 C=

J*vlar vad hästar ni hade till betäckning!

Vi har satsat på att avla svenska kvalitetshästar med topp stam och framförallt bra lynne. Målet är att bara har bedömda ston i avel föruton 2 som är skadade.
I år vänta vi 11 föl + 5 inakoderingar
 
Sv: Betäckning 2011 C=

Jag tänkter betäcka mitt sto med Haleggur från Hyndevad =)

37491_413633858130_367967363130_4834778_1171340_n.jpg
 
Sv: Betäckning 2011 C=

Ja han står i Stenungsund, ca 6 mil norr om Göteborg.
Han är gudomligt fin...å snäll!
Min hovis hingst! :D
 
Sv: Betäckning 2011 C=

Jag kommer att betäcka några av mina ston med min egna unghingst, Pegasus, han ska visas exteriört nästa år.
Har inte riktigt bestämt vilka som jag ska betäcka än, det blir iaf Gletta till honom, ev. Snekkja och Rönd.

pegasus.jpg

Pegasus från Stenshult
 
Sv: Betäckning 2011 C=

Tänkte låna ett sto och ta ett föl efter henne, men det blev inte så då hon blev såld. (hon var tillsalu och jag skulle få låna om hon inte blev såld..)

Då hade jag antingen betäckt med Kraftur brá Bringu. -det är min absoluta favorit hingst! älskar hans gångarter och speciellt tölten:love:

eller så hade jag tagit Orion från Stav (min tränares hingst) eftersom han också är jäkligt snygg och har jätte mycket utstrålning, plus att han har ett väldigt bra lynne. har själv ridit honom några gånger och han är underbar.. :love: precis en sånn häst som jag vill ha..
 
Sv: Betäckning 2011 C=

Tänkte låna ett sto och ta ett föl efter henne, men det blev inte så då hon blev såld. (hon var tillsalu och jag skulle få låna om hon inte blev såld..)

Då hade jag antingen betäckt med Kraftur brá Bringu. -det är min absoluta favorit hingst! älskar hans gångarter och speciellt tölten:love:

eller så hade jag tagit Orion från Stav (min tränares hingst) eftersom han också är jäkligt snygg och har jätte mycket utstrålning, plus att han har ett väldigt bra lynne. har själv ridit honom några gånger och han är underbar.. :love: precis en sånn häst som jag vill ha..

Han har tyvärr väldigt dålig dräktighetsprocent :/ kollade på honom på WF
 
Sv: Betäckning 2011 C=

Han har tyvärr väldigt dålig dräktighetsprocent :/ kollade på honom på WF
'

Vem av dem. Kraftur har alla sina 19 ston dräktiga i år. Men det året han gick på Semin var han inte bra. Ingen Seminhingst men på naturlig fungera han utmärkt. Vefur var lika dan.
 
Sv: Betäckning 2011 C=

Jag har sålt min hingst.. Så nu vet jag inte riktigt vilka ston jag ska betäcka..
Funderar att ev ta mitt 3-årssto till en topphingst med bra BLUP, men vi får se hur det blir.
 
Sv: Betäckning 2011 C=

Det blir Hrimur från Jupitertorp för mej. har ett sto efter Andvari Fra Ey e rak fra vidasi. jag vill ha en lite större häst med hans trevliga temprament och form :D
 
Sv: Betäckning 2011 C=

Han har tyvärr väldigt dålig dräktighetsprocent :/ kollade på honom på WF

förra året/"omgången" hade han 55% eller något sånt.. men man vet ju heller inte om det alltid är hans "fel"
Vet ex. ett sto som aldrig blir dräktig när hon har föl vid sidan.. så hon betäcks varannat år.
Men jag hade nog ändå velat prova skicka stot till honom, eftersom jag tycker om honom så mycket :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 426
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 393
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 701
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 491
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp