Bukefalos 28 år!

Betäckning 2011 C=

Sv: Betäckning 2011 C=

om allt går som det skall så skall här hemma betäckas 2 ston
och ett sto på island

Hon på Islands skall träffa (om allt gåt som planerat) :laugh:
-- Gaumur frá Auðsholtshjáleigu
GaumurFraAudholtshjaleiga01.jpg


de ena stoet här hemma har jag ej helt bestämt mig för vilken hon skall få träffa.
Hon är av REN Kolkuós stam. har har en vilja som heter duga! me grymma gångarter och en kanon pass!

o så skall en av mina 4 åringar betäckas. men ej helt bestämt mej för vem.
båda är inridna och dräktiga nu
en är dräktig med Jór
och en är dräktig med Undri
så avvaktar nog till maj för att se vad det blir efter dom innan ja bestämemr mej förvilken av dom, och till vem :)

Gaumur :love::love: Önska ibland att jag hade ett fint sto på island!!
 
Sv: Betäckning 2011 C=

Ómi står på Malmby gård hos mig. Han ägs av Snaebjörn som har avelgård på Island med dominerande kolkuos blod. Òmi är till 50% kolkuos. Läs mer om honom på www.genas.se
Jag har nu bytt till mig ett sto som är kolkuos och dräktigt med sedill. Henne betäcker jag nog i år med Ómi
 
Sv: Betäckning 2011 C=

Nu har vi körd Dád och Raudhetta till seminstationen i Danmark och fina Dalvar. Har bestäld två stoföl en brunskäck (som det blir då modern är homozygot skäck och Dalvar homozygot brun) och en gulbrun.:D
 
Sv: Betäckning 2011 C=

Nu har vi körd Dád och Raudhetta till seminstationen i Danmark och fina Dalvar. Har bestäld två stoföl en brunskäck (som det blir då modern är homozygot skäck och Dalvar homozygot brun) och en gulbrun.:D

Håller tummarna på att du får precis de du önskar :)
Själv önskar jag mig också ett sto och en skäck, helst gulbrunskäck:d
 
Sv: Betäckning 2011 C=

Håller tummarna på att du får precis de du önskar :)
Själv önskar jag mig också ett sto och en skäck, helst gulbrunskäck:d

:D färgerna är ju enkelt att önskar på den ena kan det bara blir en brunskäck och på den andra antingen brun eller gulbrun men könet är ju inte svårare;).
 
Sv: Betäckning 2011 C=

Håller tummarna för er båda (valvis & asterix_zaphir) att ni får det ni önskar. Betäcker jag i år önskar jag mig ett brunskäckat sto med blå ögon. :p Senast fick jag ju vad jag beställde så kan ju hoppas på samma tur en gång till... ;)
 
Sv: Betäckning 2011 C=

:D färgerna är ju enkelt att önskar på den ena kan det bara blir en brunskäck och på den andra antingen brun eller gulbrun men könet är ju inte svårare;).

Gulbrunt är ju bara en så snygg färg :love:

Hedinn, tack vi får verkligen hoppas på att vi får de vi önskar men allt är välkommet bara de blir friskt och att de klarar sig
 
Sv: Betäckning 2011 C=

Hei
du spurte etter hvordan det er med David fra Aldegard
Han står på Lillehammer i Norge.
I sommer skal han stå hos meg til bedekning med et lite antall hopper,
Han er frisk og trives her ser det ut til, jeg har eiet David i 2 år.

Kanskje noen vil låne han til bedekning nå i sommer, det er mulig fra 1 august 2011:)

Hilsen Neri
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 406
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 381
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 676
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 307
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp