Betäckningar 2022

@Bee Ja det tycker jag du ska göra,min försäkring gick på lite mer än 3000 så känns bra att jag får tillbaka den när fölet är fött om allt gpr som det ska
 
@_Taggis_ det blev agria., dom har erbjudande nu att premien du betalar på föl och fosterföräkringen för du tillbaka när du tecknar fölförsäkringen 2023
Tog samma här. :) Så snabbt och smidigt via ombud, har inte gått via ombud innan men vilken skillnad mot att prata med kundtjänst (gäller väl alla bolag).

Mitt sto verkar för övrigt ha gått och blivit rejält sur. Hon har ju fodervärd som kanske är lite för snäll. Så jag ska hjälpa till lite mer framöver. Det är ju ett sto med humör och åsikter för två så hon tar gärna över om hon kan, nu verkar hon dock ha blivit sur kring borstning och sådär också. Ska bli intressant att se hur hon är som dräktig... Sist jag körde henne var hon ju ljuvlig, sitt allra bästa jag. Det kan kanske svänga snabbt. :grin:

Jag sa till fodervärden att jag inte tänkte betäcka igen nästa år, men sitter nu och tittar på hingstar igen... :angel: Inser att jag hade lite tur när jag valde hingst för det är inte helt lätt att hitta någon som är helt obesläktad, i rätt del av landet och dessutom med rätt egenskaper. Men det är som ett kul detektivarbete!
 
Efter alla vedermödor verkar det som om det gått bra med mitt sto! Kollade henne i tisdags på dag 54 och veterinären var till 95% säker på att det bara fanns ett foster kvar. Det andra fostret låg så nära att det inte gick att klämma och jag chansade på att det skulle försvinna av sig själv. Och det ser ut som att det lyckades :)
 
Här har det inte heller gått spikrakt men just nu ser det lovande ut 🤞 Började så smidigt med dräktig direkt men hade tyvärr resorberat när vi kollade på 45 dygn. Nytt försök, dräktig men tvillingrisk på dygn 14 men nu vid 30 dygn i veckan var det bara ett foster kvar och sedan sprang märren själv hem dubbeldiplom på kvalitén i helgen :love1: (om jag har höga förväntningar på fölis? 😇)
 
Dags att hämta hem stoet jag har på foder från seminstationen där hon senast var dräktig på 40 dygn förra veckan. Hon har stått på stationen sedan början av juli. Ett lusitanosto utan känd stam som är betäckt med PRE hingsten Nespreso Maz.
 

Bifogade filer

  • 20220728_131514.jpg
    20220728_131514.jpg
    453,9 KB · Visningar: 54
Ingen tråd för dräktiga ston så tittar in här. :) Det ska vara dygn 160 idag och hon har gått och blivit en mysboll. Kanske inte så förtjust i sadel längre, vi får se. Men köra går utmärkt så det blir nog utfasning till mer körning, tömkörning och promenader om hon inte vill bli riden. Älsklingen :heart Bilden är före senaste körpasset. Känns så skönt att hon verkar gilla att vara dräktig. Märks att hennes normala humör kanske beror på hormoner som leker bergochdalbana.
IMG_20221016_131908470.jpg
 
Ingen tråd för dräktiga ston så tittar in här. :) Det ska vara dygn 160 idag och hon har gått och blivit en mysboll. Kanske inte så förtjust i sadel längre, vi får se. Men köra går utmärkt så det blir nog utfasning till mer körning, tömkörning och promenader om hon inte vill bli riden. Älsklingen :heart Bilden är före senaste körpasset. Känns så skönt att hon verkar gilla att vara dräktig. Märks att hennes normala humör kanske beror på hormoner som leker bergochdalbana.
Visa bifogad fil 103414
Gör gärna en dräktighetstråd🙂
 
inför nästa år så väntar jag ett föl e Chubakko - Corlensky G - Magritte (Embryotransfer) och sen så har jag ett nedfruset embryo e Darco - Corlensky G - Magritte (ICSI) som kommer sättas in nästa år i ett mottagarsto.
Anledningen till att jag har gjort Embryotransfer och ICSI är pga att mitt sto ej kan föla själv pga skimmeltumörer (det är jag själv som ej vågar utsätta henne för en fölning, hon är alldeles för värdefull för mig för att chansa). Plus hon är ett sådant sto som man vill ha i aveln, har själv meriter upp till internationell 1.50 hoppning, hoppdiplom som 3-åring, placerad i Falsterbo som 6-åring, startat Unghäst VM. Hon har två avkommor redan via Embryotransfer.
 

Liknande trådar

Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
32 083
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 108
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 943
Senast: zassoo
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp