Betala för skollunchen?

Sv: Betala för skollunchen?

Har aldrig heller betalat för lunch. Gick på friskola utan internat. Skolan stod för ett slags kontokort med x-antal luncher laddade på och som funderade på 4 olika restauranger i närhet till skolan.
 
Sv: Betala för skollunchen?

Mina barn gick ur gymnasiet -11 och -09 och vi har inte behövt betala något för maten men endel av grannkommunerna har tagit betalt. Hur mycket vet jag dock inte.
 
Sv: Betala för skollunchen?

550kr/vecka :eek: Det blir ju över 2000kr i månaden? Själv snittar jag på 1600kr/mån i mat och då gör jag inga storkok direkt...

Det du glömmer nu är att maten som kostar 2200:- är färdiglagad dvs någon har lagat den och ska också ha betalt för det, Jag tycker faktiskt inte att det var så farligt. 5 dagar i veckan fyra mål mat som någon lagat åt mig. Ja tack! Det är 112,50:- per dag för fyra lagade mål mat.

Ingår helgen blir det ännu billigare.

För några år sedan ändrades skollagen så kommunerna har nu mera rätt att ta betalt för skollunchen för gymnasieelever. Detta hanteras förstås olika av olika kommuner dvs det som är korrekt i Umeå är inte säkert att det stämmer i Uppsala osv. Man måste kolla aktuell kommun för att ta reda på vad det kostar.
 
Sv: Betala för skollunchen?

Nja nu var det ju bara fråga om fyra dagar i veckan, förutom lunchen.

Måndagar serverades inte frukost och fredagar mat fram till lunch... Fika på förmiddagen betalades separat.

Var ju knappast fyra mål lagade, då fikat (smörgåsar) inte tillagades
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 518
Senast: Grazing
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 066
Senast: mars
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 171
Senast: Twihard
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 467
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp