Sv: Betala för sig hemma?
Problemet med denna tjej är inte att hon inte betalar eller jobbar eller gör sina sysslor. Problemet är att hon uppenbarligen inte mår bra. Jag tror ni börjar i fel ände. Jag har själv mått rejält dåligt, och det kanske är svårt för en "frisk" att förstå, men då ORKAR man faktiskt inte mer än att sitta framför tv:n, om ens det. Hjälp henne med det här istället. det är lätt att blunda för psykisk ohälsa, men det är fel. Inte hade du klagat om hon hade haft en fysisk sjukdom som gjorde att hon knappt orkade något?
Låter som en bra deal.
Jag och sambon har ingen ekonomisk kris, vi klarar oss bra.
MEN...eftersom denna tjej är apatisk och inte vill göra någonting...
Det var svårt nog att få henne att ta 2 matdagar i veckan, hon har haft EN matdag ända tills för några veckor sedan.
Hon är hemma kl.14 och sitter framför dator OCH TV på sitt rum ända tills klockan är 22 då hon lägger sig. Tisdagar kommer hon hem kl.17 så då slipper hon ha matdag. den dagen är min sambos som kommer hem kl. 17,30
Jag vill ha upp henne från rumpan och att hon blir mer delaktig eftersom jag och min sambo jobbar heltid.
vi bor i villa och det är ju ganska mycket pyssel med en sån. Så jag erkänner att jag blir irriterad då hon på helgerna sitter framför TV/dator från kl.8,00-23. Kommer ut och sätter sig vid matbordet och äter, det är det enda vi ser till henne.
Att vi funderar på att dom ska betala hemma är att få henne mer insatt i att det kostar pengar ELLER jobb att bo hemma. Eftersom "jobb" inte funkar så är det pengar som gäller. Hon köper väldigt onödiga saker för 3500 kr i mån.
Sonen är mer snål. Han jobbar för att kunna betala sin bil och alla andra utgifter som han har med den. Han betalar även hos tjejen sin som bor i egen lägenhet. Därför kan jag känna att det är svårt att ta betalat av honom hemma.
Hans studiebidrag är väl på va 2500-2800 kr/mån.
Som sagt var, det är jättekrångligt när det är särkullsbarn och dom har så olika förutsättningar
Problemet med denna tjej är inte att hon inte betalar eller jobbar eller gör sina sysslor. Problemet är att hon uppenbarligen inte mår bra. Jag tror ni börjar i fel ände. Jag har själv mått rejält dåligt, och det kanske är svårt för en "frisk" att förstå, men då ORKAR man faktiskt inte mer än att sitta framför tv:n, om ens det. Hjälp henne med det här istället. det är lätt att blunda för psykisk ohälsa, men det är fel. Inte hade du klagat om hon hade haft en fysisk sjukdom som gjorde att hon knappt orkade något?