Bukefalos 28 år!

Betalade för mycket för preventivmedel

knoppet

Trådstartare
Jag fick för en månad sedan preventivmedel utskrivet av läkare och hämtade ut det för en vecka sedan.

Läkaren som skrev ut p-medlet och apotekaren sa inget trots att de hade mitt personnummer och kunde se att jag var under 25 år. Jag fick betala nästan 1000 kr för något som när man är under 25 skulle ha kostat under 200 kr...
Det var läkaren jag besökte igår som reagerade och sa att de tagit för mycket betalt. Han trodde inte att det gick att få tillbaka pengarna eftersom jag hämtat ut preventivmedlet och det trodde inte hans kollega heller :(

Jag har kvar kvittot. Kan man få tillbaka pengarna som de tagit för mycket?
 
Jag fick för en månad sedan preventivmedel utskrivet av läkare och hämtade ut det för en vecka sedan.

Läkaren som skrev ut p-medlet och apotekaren sa inget trots att de hade mitt personnummer och kunde se att jag var under 25 år. Jag fick betala nästan 1000 kr för något som när man är under 25 skulle ha kostat under 200 kr...
Det var läkaren jag besökte igår som reagerade och sa att de tagit för mycket betalt. Han trodde inte att det gick att få tillbaka pengarna eftersom jag hämtat ut preventivmedlet och det trodde inte hans kollega heller :(

Jag har kvar kvittot. Kan man få tillbaka pengarna som de tagit för mycket?

Gå till apoteket och fråga? Känns ju konstigt att det inte skulle gå men jag vet inte om det är nån skillnad när det handlar om läkemedel jämfört med andra varor.
 
Jag fick betala en gång när jag inte skulle ha betalat för att jag var under 25. Jag gick tillbaka till Apoteket jag hade varit på dagen efter och frågade. Det hade blivit fel för att den som tog betalt hade varit mammaledig och inte visste att det hade blivit nya regler precis då, så det var inga problem att få tillbaka pengarna:)
 
Gå tillbaka, de har gjort fel och de får fixa det. Men eftersom jag jobbat i kassa så vet jag att det inte är helt enkelt ibland med äldre ärenden. En del datasystem sparar bara en månad tillbaka sen blir det krångligt att hitta uppgifter, för det hamnar på en annan server.

Så eventuellt blir det lite gnälligt på apoteket, men stå på dig! Du har rätt!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 770
Senast: Ava22
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 125
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Sedan i mitten på april i år har jag varit inlagd tre gånger på sjukhus för njurbäckeninflammation. Varje gång med intravenös...
Svar
19
· Visningar
1 534
Senast: Summerwind
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp