Betalning för 'Dagmatte/husse'

Diplomaten

Trådstartare
Hej,

Jag ställer denna fråga för min syster;

Vad är en OK betalning för en dagmatte/husse till en Dvärgpinscher?

Detta rör sig om ca 8 dagar/månad och dagtid.

Sv: Betalning för 'Dagmatte/husse'

Heldag (din syster har hunden hos sig), enbart passning och rastning - ingen direkt träning eller motionering utöver det: 100-150kr/dag.

Det är min syster som söker dagmatte/husse till sin hund. Hunddagiset har tyvärr varit tvunget att lägga ner i kommunen.

Det rör sig om en tid mellan 7.30 - 17.30 ca 2 gånger/vecka / 8 gånger/månad

Tack för svaret, då ska jag meddela henne vad man kan räkna med.

Jag räknar med att betala 1500-2000 kr för en dagmatte på heltid och utslaget per dag blir det då ca 100-150 kr.

Men brukar inte dagis ta det priset ungefär (ca 100 kr per dag)? De betalar ju skatt osv på det. Det gör ju inte en dagmatte ... Tycker nog man borde ta ett lägre pris.

TS: När jag har sökt dagmatte så har priset diskuterats när jag väl har hittat någon som är intresserad :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 509
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 753
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 796
Senast: Nota
·
Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
266
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka