Betalningsregler!

M

mollyrouge

Skriver med ett anonymt nick av olika anledningar.

För några månader sedan lejde jag en firma att utträtta en del markarbeten hemma hos mig, bl a anlägga grund till ridbanan och mindre kringarbeten såsom dikning.
När de avslutat arbetet frågade jag när fakturan skulle komma, dom skulle skicka den direkt sa dom.
När de var ute och besiktade sitt arbete en vecka senare diskuterade vi fakturan igen eftersom den ännu inte kommit, men enligt dem skulle den skickas omgående.

Ingen faktura kom och efter ytterligare 1 månad ringde jag och undrade kring fakturan igen, de sa att den skulle skickas omgående...Ingen faktura kom, efter detta har jag ringt dom ytterligare 1 gång ang samma sak men ingen faktura kommer, det är ett mindre bolag med sisådär organisation tror jag...

Det har ännu inte kommit någon faktura, nu är det mer än 2 månader sedan jag sist pratade med dem, har alltså diskuterat det här med dem 4 gånger men ingen faktura skickas. Det är nu snart 4 månader sedan själva arbetet blev utfört.
Det rör sig om ca 20000kr, vi hade bestämt ett fast pris innan arbetet blev utfört.

Min fråga nu, hur många gånger ska jag behöva påtala detta? Finns det någon tidsgräns som säger att dom helt enkelt inte har rätt att fakturera mig när viss tid gått? Jag har verkligen försökt prata med dom om att skicka faktura, men jag orkar inte ringa hela tiden, vad tycker ni jag ska göra? Ansvaret att få in pengarna måste väl ligga på dom eller?
Vi har endast ett muntligt avtal, där vi kom överens om pris, men jag börjar nästan tro att de glömt bort mig:confused:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
840
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 666
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 864
Senast: Piaff
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp