Beteende efter parning på hona??

A

adore

Min ena hona har ju vatit på parning från i torsdags till idag. Hon har löpt hos hanen men igår (lördags) var det inget och inte heller idag på fm så hon fick komma hem idag.

Nu så går hon och kurrar, jamar och stryker sej mot allt.
Brukar det vara så eller har det inte tagit sej då?? :(
 
Min hona har varit hemma en vecka nu efter parningen, och hon löpte tre dagar till efter vi hämtat hem henne. (hämtade henne på söndagen och hon slutade löpa i onsdags). Jag har fåt höra att det är helt normalt att de fortsätter löpet även om de blivit parade!
 
Ja de kan löpa fast det har tagit, det är därför man ska dela på hanen och honan efter några dagar,annars kan de para sig hela tiden och då kan några ungar bli prematura.
Fluff
 
För tidigt födda. Alltså om honan blir parad och befruktad under flera dagar så kan det bli ålderskillnad mellan fostrena, och det betydr ju att de som befruktas sent kan bli tidigt födda.
 
För tidigt födda. Alltså om honan blir parad och befruktad under flera dagar så kan det bli ålderskillnad mellan fostrena, och det betydr ju att de som befruktas sent kan bli tidigt födda.
 
ok, då fattar jag.
tack för alla svar!! kan jag lugnt vänta och se vad som händer.
 
Ja, man kan ju inte veta förrän efter 3 veckor, då blir tuttarna röda.
 
precis. men sen märker jag ju om hon börjar löpa igen.
nu idag verkar hon lugn iaf och det är skönt.
 
Hon är säkert parad :) Jag väntar bara på att min ska börja löpa, så jag kan para henne.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
568
Senast: Elvasaga
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 349
Senast: ameo
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
704
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 179

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp