Innan jag hade Thinline så hade jag korgmodellen och då hade jag problem med skav men det löste sig genom att använda en sådan här flugluva. Den är len sas på insidan och skyddar huden.Deras egna band var rättså värdelösamen nu med Biltemas buntband går de inte sönder efter en natt iallafall.
Men det är lite nött i pälsen runt mulen. Grimman sitter utanpå eksemluvan, funderar om det blir mindre friktion om man har luddet närmast? Men då behöver jag klippa av det nedersta tyget på boett luvan.
Eller en lädergrimma? Fårskinn?
Visa bifogad fil 169529
https://highridge.se/flug-insekts-skydd/professionals-choice-comfort-fit-flughuva-4/
Jag har dock aldrig varit med om att deras stripes gått sönder faktiskt, eller ja möjligen någon enstaka. Om skavet sitter längre ner runt mulen så äter hon sannolikt vid sidan om hålet och då behöver du nog justera inställningen. Min åt vid sidan i år så fick spänna upp sidorna lite och då försvann problemet och även skavet. Han tryckte liksom thinlinen mot marken och drog sedan näsan åt sidan så han kom åt att käka i glappet mellan flärparna..
Min har redan lyckats skada sin Thinline efter bara drygt tre veckor..
Tänk på att använda säkerhetsgrimma när ni har betesreducerare på.