Z

zanne

Om man slutar med betfor efter många år, kan hästen få abstinensbesvär efter socker då? Jag upplever att mina hästar skulle ha det, dom är uppe i större fodergiva än innan och är mer hungriga än innan och lite oroliga.Dom första veckorna med övergång till nytt foder (fullkostfoder) så var det mer men nu är det bättre.Kan det vara så eller är det bara foderbytet som har spökat?

Sv: betfor

Jag läste om en föreläsning om foder (jag var där inte själv alltså) att det finns mycket socker i hö, så man tar inte bort sockret för hästen genom att ta bort betforen, även om många tror det. Det är alltså en vanlig missuppfattning att socker inte skulle vara bra för hästen.

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 389
Senast: Roheryn
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 181
Senast: Mint
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 527
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 491
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?