Varmblod90
Trådstartare
Ja nu är det såhär att jag letar efter ett bett som jag kan på min häst ute i skogen. När jag rider i ridhuset/paddocken så rids han på kimblewick och det funkar suveränt! Men ute i skogen blir han lite väl het på gröten och bli ofta för stark om vi travar eller galopperar. Så då har jag haft delat pelham, ett bett som han hade innan kimblewicket.
Det funkar hyffsat, men kan fortfarande bli stark, speciellt om jag rider ut med min kompis.
Men nu så vill jag inte använda pelhamet längre, gillar inte att rida med det.
Så letar nytt och tänkte faktiskt ge mig på att testa hackamore.
Har även kollat runt på andra bett men det är ju så många olika att man bli helt vimsig i skallen
Ska testa hackamore tänkte jag, fått tips på det förut. Men så vill jag gärna ha mer tips om ifall att det inte skulle funka bra med det. Bettet ska inte vara för snällt som sagt.
Hästen i sig är inte olydig på någotvis eller ha problem med tänderna. Han tycker bara det är så kul att vara i skogen och kan bli väldigt het på gröten. Han lyssnar alltid men bli för stark och ligger på rätt mycket.
Så tips på bett uppskattas
Men få inte kosta för mycket
Det funkar hyffsat, men kan fortfarande bli stark, speciellt om jag rider ut med min kompis.
Men nu så vill jag inte använda pelhamet längre, gillar inte att rida med det.
Så letar nytt och tänkte faktiskt ge mig på att testa hackamore.
Har även kollat runt på andra bett men det är ju så många olika att man bli helt vimsig i skallen
Ska testa hackamore tänkte jag, fått tips på det förut. Men så vill jag gärna ha mer tips om ifall att det inte skulle funka bra med det. Bettet ska inte vara för snällt som sagt.
Hästen i sig är inte olydig på någotvis eller ha problem med tänderna. Han tycker bara det är så kul att vara i skogen och kan bli väldigt het på gröten. Han lyssnar alltid men bli för stark och ligger på rätt mycket.
Så tips på bett uppskattas