Bett fråga.

Faust_86

Trådstartare
Om jag ska köpa ett stångbett, ska det ha samma strl som vanligt eller ska det vara lite större för at få plats med bridongbettet?

Någon som vet vart man kan få tag i ett mässingsstång bett i strl 9,5...

Sv: Bett fråga.

Det finns såååå många skolor angående kandarstorlekar.:angel:

Jag gör så här:
Bridongen skall vara i samma storlek som när jag har det ensamt i munnen. Där finns inte så mycket att fundera på...

Stången kan vara i samma storlek eller någon stl bredare för att rymma hästens kinder och tänder. MEN vissa hästar har en sådan konstruktion att stången t.o.m. kan vara smalare, för att den hamnar så långt ner i munnen.

Prova och se hur din häst vill ha det.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 217
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
513
Utrustning Nu har takluckan till min Thule Equilner från 2009 gett upp. Den ena plasthållaren, som håller upp luckan, har helt enkelt gått sönder...
Svar
3
· Visningar
240
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka