Bett med fler brytningspunkter

Sv: Bett med fler brytningspunkter

Men altså.. på bridongen. Var har han tuggat på det där? För jag kan bara se bitmärken precis vid leden?

Men i vilket fall, så ska det absolut inte se ut så. Om tredelat funkar bättre så kör på det. Jag skulle dock fortsatt prova runt tills du hittar nåt som han verkar trivas på.

Man kan inte se alla märken, det var de bästa korten jag kunde få fram. Men det är ganska "sönderbitet" tycker jag. Kan inte tänka mig att det ska se ut så även om hästen "bara" gör det när det blir jobbigt.

Jag ska kolla med lite annat folk som har andra bett om jag kan prova dom, så får jag se vad han gillar.

Diabolical_Kitten skrev:
Det tredelade var ju betydligt tjockare än hans vanliga bridongbett, så jag tror det var därför han kanske inte trivdes helt med det, men det borde väl gå att hitta ett tredelat bridong bett med en sån platta som det bettet har?

Jadå det finns såna bridong bett! Det som är minuset med bridong är att ringarna är väldigt små, därmed blir tygel tagen ngt mindre effektiva säger min tränare, dvs hästen kan bli lite "hängig" jämfört med om du har lite större ringar då tygeltaget förmedlas bättre. själv är jag dålig på "fysiken" runt detta resonemang, men det är vad jag hört, själv upplevde jag att det var skillnad att rida på ett likadant men med större ringar, hästen blev lyhörd. Men gillar din häst ett bridong och funkar på det så är det ju bara att köra på.

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
576
Senast: Elo
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 557
Senast: Fazeem
·
Utrustning TR II (dressyr) utelämnar mycket gällande bett kan jag tycka. Hur är det med mått? Vilka bettringar är godkända med oledat, tvådelat...
Svar
3
· Visningar
1 179
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 356
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka