W

Wes

Vilka typer av bett får man ha i hunter klasser? egentligen.. Trodde de bara var vanliga tränsbett..men jag har sett dom som har såna dressyr bett med korta skänklar.. :confused:
 
Enligt AQHAs regelbok står det såhär: "English snaffle(no shank), kimberwick, pelham and/or full bridle (with two reins), all with cavesson nosebands and plain lether brow bands must be used."
Jag vet inte vad för bett du menar men några skänkelbett skall ju inte vara tillåtet enligt regelboken. Om man inte räknar pelham dit då, men de är ju tillåtna.

Sedan är ju en mängd mundelar godkända men det var ju inte din fråga..
 
Jag vet inte hur de ser det, men i regelboken står att pelham får användas..
 

Liknande trådar

Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 464
Senast: tuaphua
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 851
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 060
Senast: Fazeem
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 200
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp