W

Wes

Vilka typer av bett får man ha i hunter klasser? egentligen.. Trodde de bara var vanliga tränsbett..men jag har sett dom som har såna dressyr bett med korta skänklar.. :confused:
 
Enligt AQHAs regelbok står det såhär: "English snaffle(no shank), kimberwick, pelham and/or full bridle (with two reins), all with cavesson nosebands and plain lether brow bands must be used."
Jag vet inte vad för bett du menar men några skänkelbett skall ju inte vara tillåtet enligt regelboken. Om man inte räknar pelham dit då, men de är ju tillåtna.

Sedan är ju en mängd mundelar godkända men det var ju inte din fråga..
 
Jag vet inte hur de ser det, men i regelboken står att pelham får användas..
 

Liknande trådar

Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 850
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 060
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 224
Senast: SiZo
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 728
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp