åke

Trådstartare
Vilket/vilka bett föredrar ni att köra unghästar på?
Själv vill jag ha ett 2 eller gärna 3 delat med parerstänger på.Tycker att hästen blir mjuk och följsam av det.

Sv: Bett?

Jag sätter alltid ett lätt böjt rakt tränsbett på dem i början, då ska dom inte ha någon anledning till att dra upp tungan för att bettet "klämmer". Kombinerat med remontnosgrimma så får de stabilitet i munnen. Kännsliga hästar får lång tid på sig att vänja sig vid bettet och vi tömkör då med kapson över tränset.
/M

Är det någon som vet en bra sida med bett? Behöver ett på16.5cm. Gärna 3 delat eller rakt. Det verkar hopplöst.

16,5?? :eek:

Försök med skansenakvariet... ;)

Eller så kanske Crocodile Dundee har nåt liggandes i bushen..knappast troligt att det är tre-delat dock.. ;)

Hoppas du inte tar illa upp! :angel: :D

Trygg skrev:
16,5?? :eek:

Försök med skansenakvariet... ;)

Eller så kanske Crocodile Dundee har nåt liggandes i bushen..knappast troligt att det är tre-delat dock.. ;)

Hoppas du inte tar illa upp! :angel: :D

Hmmm. Är du luka stor i truten som min lilla kuse tro? :rofl: :idea: :angel:

Liknande trådar

Hur viktigt är det för er att utbilda er häst själv? Jag har alltid ridit och kört in mina hästar själv och har fått till mina hästar... 2
Svar
22
· Visningar
1 424
Senast: animalasia
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
519
Träning Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer över hur jag kan träna min häst att stanna. Jag har en ung Nordsvensk...
Svar
15
· Visningar
988
Senast: skogaliten
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka