• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TyrolensHaflinger
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 59
  • Visningar Visningar 3 039
T

TyrolensHaflinger

Vad använder man för bett på f.d ridskolehaflinger?:)

Sv: Bett?

okej har tredelat kanske ska prova henne på det.

tycker att du ska hålla dig till din förra tråd, du lär inte få bättre gensvar genom att skapa en ny och säga att du ska prova tredelat här. I den förre tråden så kudne du ju inte ens stoppa den på pessoa ;) ?

Man får väl börja med ett milt o träna start/stopp.

Släng tränset och markarbeta och lär känna din flinga så behöver du kanske inget bett alls utan kan rida bettlöst.
Det verkar om man läser din andra bettråd att du inte har koll på din pålla. NH övningar! Flingor är tuffa och kräver sin ryttare/L

flinger är ganska tuffa och det är därför ja undrar :D

Jo det är sant ;P Men ja red alltid min förra häst på vanligt tre delat elr pessoa när ja red ut så vet inte riktigt vad ja ska stoppa i mun på min nya dam:p

Det mildaste. Vanligt tvådelat eller tredelat, är hon olydig rid mer dressyr. Men om du vill bettsla upp så använd pelham eller kimberwick, inte pessoa.

Men det bästa är att alltid utgå från det milldaste.

Jo det är sant , det är svårt att rida dressyr hemma hos oss p.g.a att vi har ingen paddock ännu ';O

Jag red FEI i dressyr på min D-ponny och jag hade ingen paddock. Vi åkte till ridhus ca 1 gång i veckan, de andra dagarna var det åkrar som gällde.

men vi har inga åkrar heller ;/ vi har liksom bara sluttande hagar som är leriga som f*n nu ;O

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej hej, är det någon som vet om ett rakt fullcheek bett eller ett rakt fullcheek äppelbett är tillåtet inom dressyren? Skulle också...
Svar
2
· Visningar
225
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 216
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka