• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TyrolensHaflinger
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 59
  • Visningar Visningar 3 039
Sv: Bett?

Har funderat på detta , provar just nu tredelat ;O men hon vägrar lyssna,det går bra i trav och skritt men i galoppen (hon är svår galopperad vet ej varför ) så skiter hon i en fullständigt

Funderat på detta,Dressyr är inte riktigt hennes grej men det går med lite övertalning.Hon är ganska bestämd av sig vad som gäller :P Just nu har vi ingenstans att rida dressyr på så vi väntar på att det ska torka upp i hagen först :)

Hästen ska inte få göra som den vill bara för att den föredrar det. Dressyren är ju grunden till all ridning. ;)

Jo det är klart.Vi letar ny tränare just nu, lite svårt att bestämma mig för vem bara,vill helst ha en som är kunning inom dressyr och hoppning.

Japp , den tränare jag har nu är kanske inte superbäst.Behöver någon som kan verkligen hjälpa mig att ta tagi i problemen med henne..

Tre delat tror jag(?) Men då sprang hon mest och drog hela tiden ;O enligt mig verkade hon knappt lyssna..:o

det är nog bara att du inser att hästen INTE blir mer uppfostrad för att du byter bett. jag misstänker att din häst bestämmer över dig och kommer, oavsett vilket bett du har, göra som den vill.

fixa en tränare eller börja på ridskola. du verkar mkt osäker och behöver hjälp från någon som kan.

Jag bestämmer över min häst men när jag säger TILL henne på skarpen får jag kritik över detta

Jag brukar daska till henne lite lätt tex om hon inte står still i stallet elr så, annars säger jag bara nej om hon gör fel.:(

Skippa ridningen, gör övningar från marken. Du måste var ledare för din häst, och är du inte det, jag då måste hästen helt enkelt vara ledare själv. Av det du skriver att döma så låter det som att hästen helt enkelt gör som den vill med dig.

Jag tycker, som några av de andra, att du verkar väldigt osäker. Ta hjälp av någon.

okej har börjat longera henne smått och det går bra:D mkt nöjjd

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej hej, är det någon som vet om ett rakt fullcheek bett eller ett rakt fullcheek äppelbett är tillåtet inom dressyren? Skulle också...
Svar
2
· Visningar
225
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 216
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka